Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: dm800hd se + comhem + problem söka upp kanaler + pixlad bild

  1. #1

    [Löst] dm800hd se + comhem + problem söka upp kanaler + pixlad bild

    Hej!

    Jag har problem på senare tid att bilden är pixlad och hänger sig. jag har även nu problem med att göra kanalsökning.

    Har laddat ner en uppdaterad cables.xml och sökt men även sökt manuellt på transponders. på *64 hittar jag "grundpaketet" typp med 1an 2an 4an barnkanalen etc och de har bra bild även med låg lnb.
    På QA256(?) så hittar dan några kanaler men inte på långa vägar alla och då hittar den mest bara HD kanaler. den hittar typ totalt 85 services vilket är lite.

    den hittar tex inte 6an eller viasat kanalerna eller cmore kanalerna.

    kan det vara PSU:n till boxen som håller på och ge sig? men tycker det är konstigt eftersom den hittar vissa kanaler och då även HD kanaler.

    factory reset igår och nu la jag in Open Pli istället men det är likadant där. Har även bytt ut vanliga antennkablem mot en dyr coax från satproffsen(?)

    pls help.

    Ps. har även testat byta ut tunern i boxen men det är samma fel ds.
    Ps2. trodde det kunde vara comhems signa till min lgh som spökar men har en 500a i ett annat rum och där funkar kanalsöken utan problem. Ds2
    Senast redigerad av lph den 2017-10-12 klockan 22:52.

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Inlägg
    1 682
    Tackad
    90 gånger
    Testa boxen i rummet med bra signal.

    Gigablue UHD Quad 4K
    VU+ Solo2.
    Openpli 8.1
    Oscam, Oscam-emu
    parabol 90 med motor
    parabol 75 fast

  3. #3
    Testat och det är samma fel där

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    526
    Tackad
    37 gånger
    Testa att flytta boxen till det rummet där du vet att uttaget fungerar. Jag hade själv mycket (mycket!) problem med svajig signalnivå när jag bodde i ch lgh. Visst kunde man felanmäla det till ch men om de inte hittade ngt fel så fick kunden (dvs jag) betala felsökningen så då vågar man ju inte begära mätning av uttagen. Annat var det när jag som styrelseledamot i brfen begärde att de skulle mäta hela nätet i huset i samband med att vi skulle förnya avtalet med ch (vi funderade på att byta till annan leverantör). Helt plötsligt så kom det dit en tekniker o mätte hela nätet och konstaterade att flera underförstärkare var dåliga och behövde bytas, ngt som givetvis ch fick stå för när vi förnyade avtalet.

    Felet du har tyder på dålig signal. Skulle iofs kunna vara psu:n som inte orkar leverera rätt spänning. tunern har du ju redan uteslutit. Är det en ren dvb-C tuner eller en kombinerad T och C förresten?

  5. #5
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 059
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Låter som en klassiker -> byt PSU.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  6. #6
    Det är en ren dvb-c så ingen twintuner eller så.

  7. #7
    Okay. Låter som du sett eller varit med om liknande. Har köpt en som kommer med posten. Dock lite funderande. 2 eller 3 ampere?

  8. #8
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 059
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmmm.

    MINST 3 ampere
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  9. #9
    Tack! Beställt! Håll tummarna för mig att det är det och inget annat.

    OT: bytte ju image från Enigma till OpenPli. Sjukt att jag inte gjort det förut. fasen va tjusigt.

  10. #10
    Ser nu att det är frekvenserna från 290-402 som bråkar. Kanalerna över 402 och uppåt får jag in

    Kör satfind på openpli och ser att den har störningar som fan.
    Ber har 0 eller 1654290.
    db är på 0 eller upp till 25.2
    agc är på 0 eller 64%

Liknande ämnen

  1. dreambox + comhem + söka kanaler manuellt?
    Av Skattmasen i forum Dreambox
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2013-08-07, 10:00
  2. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-09-12, 13:41
  3. Problem med bild Dreambox DM800hd
    Av jonesfanni i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-11-13, 20:24
  4. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-07-19, 11:11
  5. Hur söka kanaler på comhem?
    Av Muggesand i forum Dreambox
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-03-08, 22:50

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss