Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: CD nya små kort med Cardsplitter

  1. #1

    CD nya små kort med Cardsplitter

    Undrar om det finns någon cardsplittet för CD nya små kort o box?
    Tidigare var det inga problem med att tex använda SmartWii i både orginalboxar o Cammoduler men hur gör man nu om man skulle införskaffa en ny box och det lilla kortet som är pairad? Jag ser både att problem med det lilla simkortet för cardsplittern ( borde dock gå att sätta i en större simkort som i sin tur sätts i tex SmartWin) Men hur kommer man till med ett litet kort från Cardsplittern till CD box?

    Tack på förhand

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    526
    Tackad
    37 gånger
    Skaffa en simkortsadapter till stort kort o sätt lilla kortet i den.
    boxen får du nog tyvärr öppna o löda på kablar på själva kortläsaren o dra ut och sätta i en läsare för stort kort och sätta smartwiikortet i den.
    sen får du testa fram rätt atr mm. Om det inte fungerar rakt av.
    vita ADB boxen funkade ju out of the Box så att säga men gamla komboboxen (SD) var meckig minns jag

  3. #3
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Lite off topic men jag undrar ändå. Dom nya boxarna använder typ SIM kort på baksidan vad jag kan förstå,
    men hur är det med numret till kortet, det som står på dom äldre korten som är stora som ett kreditkort.

    Står siffrorna på SIM kortet, precis som på ett SIM kort man har till mobilen och är det så att nya kort har
    perforering så man kan ta loss chipet från kortet för att kunna använda det i en ny box ?

    Annars för att svara på frågan, det bör gå att få SIM kortet att fungera med kortdelning det är väl bara frågan
    om hur man ska fixa med monteringen så att säga eller ?

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2012
    Inlägg
    187
    Tackad
    7 gånger
    Citat Ursprungligen postat av DennisOlof Visa inlägg
    Lite off topic men jag undrar ändå. Dom nya boxarna använder typ SIM kort på baksidan vad jag kan förstå,
    men hur är det med numret till kortet, det som står på dom äldre korten som är stora som ett kreditkort.

    Står siffrorna på SIM kortet, precis som på ett SIM kort man har till mobilen och är det så att nya kort har
    perforering så man kan ta loss chipet från kortet för att kunna använda det i en ny box ?

    Annars för att svara på frågan, det bör gå att få SIM kortet att fungera med kortdelning det är väl bara frågan
    om hur man ska fixa med monteringen så att säga eller ?
    Efter ett kortare avbrott så är jag CD kund igen, och fick hem parabol och boxar o skit rätt nyligen. Tänkte inte alls på detta nya programkort i simkorts form.
    Kortet sitter i boxen när den kommer, i en liten kortläsare. Tryck till på det så pluppar det ur, typ som med ett minneskort. Tog mitt gamla programkort och skar bort lika mycket som det nya lilla kortet är stort. Mätte lite så att det skulle hamna på rätt ställe. Sen var det bara o stoppa in det i kortläsaren i datorn. Vad jag kan se så hittar oscam kortet.

Liknande ämnen

  1. Cardsplitter
    Av IQLegobit i forum Com Hem
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-01-30, 12:05
  2. Cardsplitter
    Av ra60 i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-10-08, 16:24
  3. Cardsplitter
    Av rox i forum Övrigt
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2005-09-01, 23:11
  4. Cardsplitter för CD
    Av rox i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-01-17, 15:11

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss