Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 12 av 12

Ämne: DM800 se V2 fundering kring flashning

  1. #11
    Seniormedlem Jicaralas avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Inlägg
    291
    Tackad
    24 gånger
    Citat Ursprungligen postat av chevroletgustaf Visa inlägg
    Gjorde precis som jicarala skriver säkert tio gånger och sedan med olika varianter men så till slut så blev det en sunraybox enligt bootloader sidan (Http) och provade diverse image och även openpli 4 och det funkade. Hittade en image som heter "openpli-6.0-dm800se-20170702-sim2-ssl84d.nfi" och även denna verkar funka även om det lilla internminnet på 60MB är nästan fullt...Får se hur länge den funkar för det kan vara nåt intert fel på burken. Dålig passform på tuner så den har jag fått chimsat med brickor så det inte blir kortis.
    Tackar för all hjälp!
    Funkar den imagen du säger att du la in:
    openpli-6.0-dm800se-[datum]-sim2-ssl84d.nfi

    Så bör även den imagen jag länkade fungera:
    openpli-4.0-beta-dm800se-[datum]-sim2-ssl84d.nfi

    Som du kan se på filnamnen så är båda till DM800SE-klon (kallas ibland Sunray) med SIM2.1-kort och SSL84D.
    Jag länkade till den imagen just för att den nyare OpenPLi 6.0 upptar såpass mycket av flashminnet.
    Lite oklart i ditt inlägg vad det var som inte fungerade med OpenPLi 4.0 som jag länkade?
    Varför försökte du installera den 10 gånger?

  2. #12
    Misslyckades med att installera imagen minst tio gånger , det stod "wrong version och old version" eller nåt ditåt och provade en massa olika image filer med samma resultat för att sedan plötsligt funka med nästan vilken image som helst och ja din förslagna openpli 4 funkade även den då men gjorde så inte alls före det, provade lite olika datorer och setup men varför det började funka helt plötsligt har jag inte en aning tyvärr. Är bara amatör på området jag. Får se hur bra openpli 6 funkar men går det mindre bra så går jag tillbaka till 4..

Liknande ämnen

  1. problem vid flashning och DM800
    Av card i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-07-24, 20:32
  2. Fundering kring hur koden är uppbyggd
    Av goldenboy i forum Com Hem
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2004-03-23, 07:42

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss