Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 29 av 29

Ämne: EPG på svenska till OpenPli 6

  1. #21
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2012
    Inlägg
    163
    Tackad
    48 gånger
    Testade 6:an för ett par månader sedan, fick strul med codec så jag jag gick tillbaka till 4:an, tänkte inte på hur Epg funkade med 6:an men jag vet att Rytec ändrar sitt format på xml filerna, om jag har förstått stöder Openpli6 detta nya format, detta är kanske orsaken till bristen av språk valet."bug"
    Har för mig att det finns en conf fil om man använder Epgimport där man kan ställa språket. Däremot har jag aldrig fått Crossepg att funka bra med min Dm8000, Kanske ett plugin är ett sätt att lösa detta problem? Lycka Till

  2. #22
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    292
    Tackad
    25 gånger
    Citat Ursprungligen postat av matkoh Visa inlägg
    Hmmmm.

    Absolut, och valt svenska förståss. För att det inte ska bli några missförstånd, så kan jag informera er om att jag installerat säkert 1000 boxar genom åren, jobbar enbart med Linux, och frågar inte om självklarheter.
    Under dom åren jag varit med i detta forum så vet jag att du är linuxexpert! (nu är det du, du heter)
    Om jag fattat det rätt så är det openwebif du menar eller är det samma i boxen med fjärren?
    När det gäller linux så använder jag det så mycket jag kan då min son också var en linuxexpert.
    För drygt ett år sedan lämnade han oss efter en tids sjukdom, jag har har lyckats lära mig ganska mycket om linux
    var inte helt grön innan heller.


    Satte ihop en kortserver i en raspberry pi3 i början av året med hjälp av atomizeds guide. Just nu så sitter jag vid en dator
    med linux mint, så jag är på gång! Nu till en annan sak angående openwebif, Jag skulle vilja komma åt min box när jag är bortrest
    det går inte längre har gått bra tills den fick Open pli 6.0, denna box är en vu+duo2. Hittade detta, översatt från open pli s forum!!



    De senaste OpenPLi img har en version av webbgränssnittet som blockerar extern åtkomst som
    standard för att undvika att folk öppnar sin box till internet utan ett tydliggjort godkännande
    (för att undvika att din box kapas av ett olagligt IPTV-nätverk). Så du bör ändra dina
    säkerhetsinställningar. Det fungerar inte på någon box längre
    Inte förrän OWIF är nedgraderad!!!


    matkho, du vet kanske något om detta.

  3. #23
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Inlägg
    1 682
    Tackad
    90 gånger
    Citat Ursprungligen postat av eura665 Visa inlägg
    Testade 6:an för ett par månader sedan, fick strul med codec så jag jag gick tillbaka till 4:an, tänkte inte på hur Epg funkade med 6:an men jag vet att Rytec ändrar sitt format på xml filerna, om jag har förstått stöder Openpli6 detta nya format, detta är kanske orsaken till bristen av språk valet."bug"
    Har för mig att det finns en conf fil om man använder Epgimport där man kan ställa språket. Däremot har jag aldrig fått Crossepg att funka bra med min Dm8000, Kanske ett plugin är ett sätt att lösa detta problem? Lycka Till
    Epg fungerar bättre med det nya formatet enligt mig, går mycket fortare att ladda ner.

    Gigablue UHD Quad 4K
    VU+ Solo2.
    Openpli 8.1
    Oscam, Oscam-emu
    parabol 90 med motor
    parabol 75 fast

  4. #24
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Inlägg
    1 682
    Tackad
    90 gånger
    lus varför öppnar du inte en egen tråd, ett helt annat problem.
    Senast redigerad av ricki den 2017-10-20 klockan 15:32.

    Gigablue UHD Quad 4K
    VU+ Solo2.
    Openpli 8.1
    Oscam, Oscam-emu
    parabol 90 med motor
    parabol 75 fast

  5. #25
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    För att svara på frågan om fjärråtkomst, så kör jag TOR-nätet på alla mina boxar & kommer då åt dem över VPN-tunneln.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  6. #26
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Inlägg
    1 682
    Tackad
    90 gånger
    Citat Ursprungligen postat av lus Visa inlägg
    Under dom åren jag varit med i detta forum så vet jag att du är linuxexpert! (nu är det du, du heter)
    Om jag fattat det rätt så är det openwebif du menar eller är det samma i boxen med fjärren?
    När det gäller linux så använder jag det så mycket jag kan då min son också var en linuxexpert.
    För drygt ett år sedan lämnade han oss efter en tids sjukdom, jag har har lyckats lära mig ganska mycket om linux
    var inte helt grön innan heller.


    Satte ihop en kortserver i en raspberry pi3 i början av året med hjälp av atomizeds guide. Just nu så sitter jag vid en dator
    med linux mint, så jag är på gång! Nu till en annan sak angående openwebif, Jag skulle vilja komma åt min box när jag är bortrest
    det går inte längre har gått bra tills den fick Open pli 6.0, denna box är en vu+duo2. Hittade detta, översatt från open pli s forum!!



    De senaste OpenPLi img har en version av webbgränssnittet som blockerar extern åtkomst som
    standard för att undvika att folk öppnar sin box till internet utan ett tydliggjort godkännande
    (för att undvika att din box kapas av ett olagligt IPTV-nätverk). Så du bör ändra dina
    säkerhetsinställningar. Det fungerar inte på någon box längre
    Inte förrän OWIF är nedgraderad!!!


    matkho, du vet kanske något om detta.
    Varför öppnar ni inte en egen tråd, är väl redan tillräckligt rörigt som det är.

    Gigablue UHD Quad 4K
    VU+ Solo2.
    Openpli 8.1
    Oscam, Oscam-emu
    parabol 90 med motor
    parabol 75 fast

  7. #27
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    292
    Tackad
    25 gånger
    Citat Ursprungligen postat av matkoh Visa inlägg
    Hmmmm.

    För att svara på frågan om fjärråtkomst, så kör jag TOR-nätet på alla mina boxar & kommer då åt dem över VPN-tunneln.
    OK,tack
    Ska kolla vidare på detta, och öppna en ny tråd när det är dags!

  8. #28
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmmm.

    Problem solved. Efter att man valt "Expert" inställning & avslutat med grön knapp, så behövde jag starta om boxen, sedan fanns den rätta menyn men val av EPG språk. Mycket märkligt.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  9. #29
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Inlägg
    1 682
    Tackad
    90 gånger
    Citat Ursprungligen postat av matkoh Visa inlägg
    Hmmmmm.

    Problem solved. Efter att man valt "Expert" inställning & avslutat med grön knapp, så behövde jag starta om boxen, sedan fanns den rätta menyn men val av EPG språk. Mycket märkligt.

    Gigablue UHD Quad 4K
    VU+ Solo2.
    Openpli 8.1
    Oscam, Oscam-emu
    parabol 90 med motor
    parabol 75 fast

Liknande ämnen

  1. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2016-02-09, 18:11
  2. OpenPLI 3.0 eller 4.0 till A8P Sim .?
    Av Freddev i forum Dreambox
    Svar: 43
    Senaste inlägg: 2013-11-17, 18:43
  3. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-12-12, 19:21
  4. Svar: 26
    Senaste inlägg: 2008-02-02, 10:50
  5. Sida med dvd-omslag till svenska filmer?
    Av mdredfox8 i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-08-07, 22:53

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss