Sidan 10 av 13 FörstaFörsta ... 89101112 ... SistaSista
Resultat 91 till 100 av 124

Ämne: Viasat Sport till CD och C More Sport till Viasat

  1. #91
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Leatherface, hur är det egentligen med dessa parade CD kanaler.

    Om du har en CA-modul och sedan ett kort, och dessa är väl parade. Kan man då titta på alla kanaler eller är det bara
    kanaler i sig som inte är parade som fungerar men valfri mottagare.

    Och vilka CD kanaler är parade, jag utgår från att alla Viasat sport kanalerna kommer bli parade
    och även att flertalet HD kanaler är det eller ?

  2. #92
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    527
    Tackad
    38 gånger
    Hur gör man för att para sitt CD kort med en modul?
    Jag har en orginalmodul från CD som jag fick med abonnemanget samt en vit CD orginalbox som jag hade liggande sen innan och ett nytt kort (som levererades tillsammans med modulen) som varken funkar i modulen eller boxen, men däremot funkar det i softcam på oparade kanaler...
    Det funkar inte på några kanaler alls i nån av orginalgrejjorna, däremot funkar det på oparade kanaler i en urgammal Telenor conax v4 modul samt i en original CD combobox (fast där får jag knappt in ngt pga att den ej klarar mpeg4 o det är inte så mkt kvar i mpeg2 nu)
    Är det så att de nya modulerna som klarar parning måste vara parade med kortet som sätts i för att ge bild även på oparade kanaler?

    Måste man ringa CDs kundtjänst eller har dom nått typ mina sidor så som viasat hade där man kan ange vilka boxid som kortet ska va parat med?
    Hur många boxar får ett kort vara parat till? (viasat tillät bara en box per kort men i gengäld var det enkelt att gå in på hemsidan o byta o sen tog det oftast bara några minuter innan man fick bild = kortet hade fått meddelandet om omparningen)
    Tänkte om man måste skaffa tvillingkort till sommarstugan eller om man kan flytta kortet på ett enkelt sätt utan att behöva asa med boxen när man ska dit.

  3. #93
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2005
    Inlägg
    338
    Tackad
    24 gånger
    Ring dem och säg att det inte fungera i CA modulen så fixar dom till det

  4. #94
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    527
    Tackad
    38 gånger
    Citat Ursprungligen postat av OA Visa inlägg
    Ring dem och säg att det inte fungera i CA modulen så fixar dom till det
    Jo det ska jag göra (allt är ju originalgrejjer)
    Men frågan var väl om dom har nått typ "viasats mina sidor" där man själv kan välja vilket kort som ska vara parat med vilken Box osv. Eller om jag måste sitta i telefonkö till deras kundtjänst 2 ggr varje helg när jag ska till o från sommarstugan.

  5. #95
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2005
    Inlägg
    338
    Tackad
    24 gånger
    Citat Ursprungligen postat av jippe Visa inlägg
    Jo det ska jag göra (allt är ju originalgrejjer)
    Men frågan var väl om dom har nått typ "viasats mina sidor" där man själv kan välja vilket kort som ska vara parat med vilken Box osv. Eller om jag måste sitta i telefonkö till deras kundtjänst 2 ggr varje helg när jag ska till o från sommarstugan.
    En gång, mer behövs inte. Vad som händer om man har flera olika CA moduler vet jag inte

  6. #96
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Jippe, om jag inte minns fel så tror jag man kan para ett kort till flera boxar hos CD, om det var två eller tre boxar.

    Om det fortfarande gäller vet jag inte, det underlättare ju om man vill flytta kort mellan boxar.

    Å andra sidan är det ju inte så krångligt att ta med sig boxen till t.ex. sommarstugan.

    Däremot vet jag med SÄKERHET att dom har två system för boxar och kort, eftersom jag hade problem med en box som inte fungerade
    när jag fått en ny. Tydligen har dom ett äldre system med boxar och kort som dom inte rör i och ett nytt system. Ganska rörigt men
    så är det. Antar dom har för avsikt att dumpa det gamla systemet men det är bara spekulation från min sida.

    Dessutom så visas inte alla boxar och kort via systemet dom har på Internet, så man måste ringa kundtjänst. Lite rörigt men
    då får man i alla fall den hjälp man behöver.

  7. #97
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    527
    Tackad
    38 gånger
    Citat Ursprungligen postat av DennisOlof Visa inlägg
    Jippe, om jag inte minns fel så tror jag man kan para ett kort till flera boxar hos CD, om det var två eller tre boxar.

    Om det fortfarande gäller vet jag inte, det underlättare ju om man vill flytta kort mellan boxar.

    Å andra sidan är det ju inte så krångligt att ta med sig boxen till t.ex. sommarstugan.

    Däremot vet jag med SÄKERHET att dom har två system för boxar och kort, eftersom jag hade problem med en box som inte fungerade
    när jag fått en ny. Tydligen har dom ett äldre system med boxar och kort som dom inte rör i och ett nytt system. Ganska rörigt men
    så är det. Antar dom har för avsikt att dumpa det gamla systemet men det är bara spekulation från min sida.

    Dessutom så visas inte alla boxar och kort via systemet dom har på Internet, så man måste ringa kundtjänst. Lite rörigt men
    då får man i alla fall den hjälp man behöver.
    men har dom nått system så man kan se boxar o kort på internet?
    det har jag nog ingen inlogg till. Får kolla. Vad heter det annars om jag behöver fråga deras kundtjänst.
    jo jag kan inte dra med Box till sommarstugan varje gång så. Ofta vi kör dit på kvällen eller bestämmer på jobb att vi kör till stugan efter jobb.
    allt finns där

  8. #98
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Det finns på deras hemsida, under "logga in" i meny

    Men jag vet inte om man kan skapa något själv eller om man fick konto från CD, minns inte.

    I alla fall är det detta man använder när man vill titta på streaming som är den plattformen
    alla har tillgång till även via dator, funkar också med original boxarna vad jag vet men det
    var ändå ganska uselt. Bättre via app på android eller om man är inloggad med en dator.

    Sedan visar systemet bara vilka boxar och kort som är reggade på dig, det talar in om
    vilka kort som går ihop med vilken box osv. Ganska dåligt system. Har man dessutom
    för många boxar och kort reggade så visas inte alla heller.

    Men ring och fråga om du kan regga ett kort till flera boxar, det gick sist jag frågade
    om detta men det var ju ett tag sedan.

  9. #99
    Om man skaffar en CA modul tex den från Strong som elgiganten säljer, måste den registreras på något vis hos CD för att den ska fungera eller är det bara att stoppa i den och kortet och köra? Har en några år gammal VU+ Solo och kör Open Pli. Har aldrig brytt mig om att kolla upp sådant förut men nu börjar ju en del kanaler bli parade så...

  10. #100
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2005
    Inlägg
    338
    Tackad
    24 gånger
    Citat Ursprungligen postat av CactusJack Visa inlägg
    Om man skaffar en CA modul tex den från Strong som elgiganten säljer, måste den registreras på något vis hos CD för att den ska fungera eller är det bara att stoppa i den och kortet och köra? Har en några år gammal VU+ Solo och kör Open Pli. Har aldrig brytt mig om att kolla upp sådant förut men nu börjar ju en del kanaler bli parade så...
    Kortet måste registreras till CA modulen

Liknande ämnen

  1. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2016-08-31, 10:01
  2. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2016-08-22, 21:00
  3. Svar: 15
    Senaste inlägg: 2014-02-09, 16:15
  4. Svar: 608
    Senaste inlägg: 2014-02-03, 12:50

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss