Sidan 11 av 13 FörstaFörsta ... 910111213 SistaSista
Resultat 101 till 110 av 124

Ämne: Viasat Sport till CD och C More Sport till Viasat

  1. #101
    Citat Ursprungligen postat av OA Visa inlägg
    Kortet måste registreras till CA modulen
    Ok, vilket innebär att man lär ringa kundtjänst antar jag? Nåja får se hur jag gör...

  2. #102
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2005
    Inlägg
    338
    Tackad
    24 gånger
    Citat Ursprungligen postat av CactusJack Visa inlägg
    Ok, vilket innebär att man lär ringa kundtjänst antar jag? Nåja får se hur jag gör...
    Ja det måste man göra, men de är inte farliga på kundtjänst
    I alla fall inte när jag ringde och kopplade mitt kort

  3. #103
    Citat Ursprungligen postat av OA Visa inlägg
    Ja det måste man göra, men de är inte farliga på kundtjänst
    I alla fall inte när jag ringde och kopplade mitt kort
    Hehe ok, lär man göra någon sorts installation av CA modulen i boxen eller ladda ner nån plugin eller nåt för att det ska fungera? Börjar fundera på att köpa en modul faktiskt.

  4. #104
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Inlägg
    1 682
    Tackad
    90 gånger
    Du behöver bara uppge CA modulens nummer.

    Gigablue UHD Quad 4K
    VU+ Solo2.
    Openpli 8.1
    Oscam, Oscam-emu
    parabol 90 med motor
    parabol 75 fast

  5. #105
    Citat Ursprungligen postat av ricki Visa inlägg
    Du behöver bara uppge CA modulens nummer.
    Med risk för att bli tjatig här (för sent) men innan man slänger 6-700 kr på en ci+ modul kan man vara skapligt säker att min gamla Solo funkar med den? Linuxboxarna är ju inte så populära bland operatörerna och har ju så vitt jag kan se inget officiellt stöd för ci+ modul.
    Tänkte i första hand på Strongs ci+ modul för CanalDigital.

    Tackar för alla bra svar

  6. #106
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    CD funkar i alla boxar sålänge det är deras CI+ modul och kortet är pairat till det.
    Viasat däremot funkar inte i alla boxar trots modul.
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

  7. #107
    Medlem
    Reg.datum
    Aug 2009
    Inlägg
    132
    Tackad
    5 gånger
    Open pli 6.1 på Solo 2 Blackhole 3.0.4 på Solo SE
    CA modul i båda och allting OK
    Har Canaldigital + viasat sport (kort+tvilling)

  8. #108
    Citat Ursprungligen postat av ekke201 Visa inlägg
    Open pli 6.1 på Solo 2 Blackhole 3.0.4 på Solo SE
    CA modul i båda och allting OK
    Har Canaldigital + viasat sport (kort+tvilling)
    Låter bra, har en vanlig solo och kör openPli 4.0. Blir eventuellt att skaffa en modul nu under veckan.

  9. #109
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    526
    Tackad
    37 gånger
    Citat Ursprungligen postat av CactusJack Visa inlägg
    Med risk för att bli tjatig här (för sent) men innan man slänger 6-700 kr på en ci+ modul kan man vara skapligt säker att min gamla Solo funkar med den? Linuxboxarna är ju inte så populära bland operatörerna och har ju så vitt jag kan se inget officiellt stöd för ci+ modul.
    Tänkte i första hand på Strongs ci+ modul för CanalDigital.

    Tackar för alla bra svar
    Jag fick en ci+ modul gratis av CD när jag nytecknade mitt abo. Har sen tidigare ett par gamla vita CD boxar.

    Fick iaf modulen att fungera tillslut efter att ha ringt CD och bett dem para den med kortet.
    Det funkar bra i en tv med ci+ slut.
    Det funkar i min dm8000 med openatv6.... men, såfort jag startar oscam på samma box (oscam har anslutning till min cardserver där tvillingkortet till mitt cd abo sitter) så hänger sig hela boxen. Den tvärdör o jag får bryta strömmen.
    Det funkar fint med bara oscam, men såfort jag sticker in modulen så hänger sig skitet efter typ 2 sekunder.
    Det funkar fint när oscam är avstängd o modulen sitter i, men den hänger sig när jag startar oscam.
    Hur har ni andra som kör både softcam och modul löst det?
    Det funkar ju iofs bra att köra med enbart modulen, men då kan jag inte spela in och titta på annan kanal samtidigt därför vill jag ha igång softcamen med samtidigt.

  10. #110
    Medlem
    Reg.datum
    Aug 2009
    Inlägg
    132
    Tackad
    5 gånger
    Citat Ursprungligen postat av jippe Visa inlägg
    Jag fick en ci+ modul gratis av CD när jag nytecknade mitt abo. Har sen tidigare ett par gamla vita CD boxar.

    Fick iaf modulen att fungera tillslut efter att ha ringt CD och bett dem para den med kortet.
    Det funkar bra i en tv med ci+ slut.
    Det funkar i min dm8000 med openatv6.... men, såfort jag startar oscam på samma box (oscam har anslutning till min cardserver där tvillingkortet till mitt cd abo sitter) så hänger sig hela boxen. Den tvärdör o jag får bryta strömmen.
    Det funkar fint med bara oscam, men såfort jag sticker in modulen så hänger sig skitet efter typ 2 sekunder.
    Det funkar fint när oscam är avstängd o modulen sitter i, men den hänger sig när jag startar oscam.
    Hur har ni andra som kör både softcam och modul löst det?
    Det funkar ju iofs bra att köra med enbart modulen, men då kan jag inte spela in och titta på annan kanal samtidigt därför vill jag ha igång softcamen med samtidigt.
    Det går inte att köra modul med oscam

Liknande ämnen

  1. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2016-08-31, 11:01
  2. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2016-08-22, 22:00
  3. Svar: 15
    Senaste inlägg: 2014-02-09, 17:15
  4. Svar: 608
    Senaste inlägg: 2014-02-03, 13:50

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss