Resultat 1 till 10 av 124

Ämne: Viasat Sport till CD och C More Sport till Viasat

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Mar 2012
    Tackad
    81 gånger
    Citat Ursprungligen postat av rolrn Visa inlägg
    Jag förutsätter att dessa nya kanaler kommer att vara parade, men är det någon som kan bekräfta detta?
    Det är möjligt att dem kommer att ha frivisning på dessa kanaler och när frivisningen är slut så pairas dem.

Har för mig det var så med C More Fotboll och Hockey HD.
    Carpe Diem

Medlem
    Reg.datum
    Jan 2008
    Tackad
    12 gånger
    Kanalens ID är nu rätt - TV 3 Sport HD. Ingen bild än

Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Tackad
    92 gånger
    Jag har bild, men fungerar bara med modul eller CD boxen.
    Senast redigerad av ricki den 2018-01-04 klockan 11:30.

Gigablue UHD Quad 4K
    VU+ Solo2.
    Openpli 8.1
    Oscam, Oscam-emu
    parabol 90 med motor
    parabol 75 fast

Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Tackad
    44 gånger
    Citat Ursprungligen postat av ricki Visa inlägg
    Då är den väl parad då.
    Kanske kommer viasat kräva parning av alla sina kanaler hos CD? Vore ju inte orimligt nu när de ser till att allt blir ordentligt parat i sitt eget system. Eller så kräver de (förhoppningsvis) bara parning av de nya kanalerna nu. Antar att det fortfarande finns en del äldre CD HD boxar som inte klarar parning ute hos CD kunder.

Medlem
    Reg.datum
    Jan 2008
    Tackad
    12 gånger
    Nu fått bild också Kanalen är inte pairad. Familjepaket. Hoppas att det är inte frivisninig

Edit
    Bilden varade några minuter.
    Senast redigerad av SSIV den 2018-01-03 klockan 13:48.

Seniormedlem nicolitos avatar
    Reg.datum
    Nov 2006
    Tackad
    50 gånger
    Vet inte vad det heter neb har ni kagt in de nya sidsen i
    [h=CCcam SID Assigner]3[/h]
    Raspberry Pi /Smargo+ reader
    Oscam server
    MOVISTAR+ Premium Extra
    Canal Digital Familjepaketet
    Vu+ Duo2 och Vu+ Solo2
    Toroidal 90-30W-1W-13E-16E-19,2E-23,5E-28,5E
    [/h]

Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Tackad
    92 gånger
    Citat Ursprungligen postat av ricki Visa inlägg
    Trevligt att se hur ni läser tråden!

Gigablue UHD Quad 4K
    VU+ Solo2.
    Openpli 8.1
    Oscam, Oscam-emu
    parabol 90 med motor
    parabol 75 fast

Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Tackad
    53 gånger

Talking

kaptenmorgan, här funkar den fortfarande, alltså jag kör med CD. Jag har familjepaketet och den nya originalbox med litet sim-kort. Men CD har ju gjort om sin hemsida så där hittar jag ingen info om förändringar, förut så kunde man ju gå in på kundtjänst och se vad som hände, nya kanaler som tillkommer, kanaler som kommer försvinna och sådant. Riktigt uselt att det inte finns info om detta, ska nog klaga.

Dessutom sa dom på kundtjänst att korten inte längre är kopplade till boxarna dom har tagit bort det, vet iofs inte om det gäller på dom äldre boxarna. Antar det blev en del strul och problem så dom slutade med det.

Finns denna e-sport kanal på Viasat också ?

Tack, Jippe, nu såg jag att aktuellt ligger på första sidan, missade det. Alla dessa tre kanaler ingår i familjepaketet, NAJS. Kan man slötitta på e-sport, synd att TV4 sport upphör men det blir nog bättre med dom nya kanalerna, verkar som "Sportkanalen" är TV4s nya sportkanal och kommer visa mer blandad sport. Det var för mycket handboll och bandy förut tycker jag. Iofs har man ju även Eurosport men ändå.

Det SKA inte vara någon ny pairing på kanalerna, dom sa till mig att dom tagit bort paring mellan boxar och kort. Jag har dock inget möjlighet att testa detta.
    Senast redigerad av DennisOlof den 2018-01-04 klockan 12:07.

Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2012
    Tackad
    7 gånger
    Citat Ursprungligen postat av DennisOlof Visa inlägg
    kaptenmorgan, här funkar den fortfarande, alltså jag kör med CD. Jag har familjepaketet och den nya originalbox med litet sim-kort. Men CD har ju gjort om sin hemsida så där hittar jag ingen info om förändringar, förut så kunde man ju gå in på kundtjänst och se vad som hände, nya kanaler som tillkommer, kanaler som kommer försvinna och sådant. Riktigt uselt att det inte finns info om detta, ska nog klaga.

Dessutom sa dom på kundtjänst att korten inte längre är kopplade till boxarna dom har tagit bort det, vet iofs inte om det gäller på dom äldre boxarna. Antar det blev en del strul och problem så dom slutade med det.

Finns denna e-sport kanal på Viasat också ?

Tack, Jippe, nu såg jag att aktuellt ligger på första sidan, missade det. Alla dessa tre kanaler ingår i familjepaketet, NAJS. Kan man slötitta på e-sport, synd att TV4 sport upphör men det blir nog bättre med dom nya kanalerna, verkar som "Sportkanalen" är TV4s nya sportkanal och kommer visa mer blandad sport. Det var för mycket handboll och bandy förut tycker jag. Iofs har man ju även Eurosport men ändå.

Det SKA inte vara någon ny pairing på kanalerna, dom sa till mig att dom tagit bort paring mellan boxar och kort. Jag har dock inget möjlighet att testa detta.
    Jag har ett sim programkort, som sitter i ett gammalt CD programkort. Som sitter i en AD-teknik läsare. Får "not found" i oscam när jag försöker se på e-sport kanalen.

Liknande ämnen

1. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2016-08-31, 10:01
  2. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2016-08-22, 21:00
  3. Svar: 15
    Senaste inlägg: 2014-02-09, 16:15
  4. Svar: 608
    Senaste inlägg: 2014-02-03, 12:50

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss