Citat Ursprungligen postat av m_ab Visa inlägg
Jag kör CD CI+ modul + Oscam på en solo2 Openpli 4. Har tvillingkort.

Funkar hur bra som helst. Läser i första hand från Oscam och i andra hand från CI modulen. Har Oscam till mina 2 sovrums boxar.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Får väl kanske prova att byta tillbaka till openpli då, har kört openatv ett tag nu och varit nöjd förövrigt.
verkar bli totalkrasch när både softcamen och ci+ modulen svarar på samma caid, den hänger sig inte med modul i om den står på en FTA kanal, ska testa vad som händer med en annan modul i, har nån gammal viaccess modul liggande. Det spelar ingen roll om jag inte har nått kort i conax modulen, det blir hängning ändå.
Det går ju att ställa in tilldelning av ci modul per kanal, får väl testa om jag kan tweaka till detta. kan tyvärr inte debugga vad som händer, har jag en ssh terminal öppen mot boxen så bara låser den sig direkt med, hinner inte se nått kernel message eller nått i nån loggfil.
En annan sak som jag noterat är att de 2 inbyggda kortläsarna inte verkar funka, jag har iaf inte lyckas få dem att funka, däremot så har jag fått dem att funka i både en dm800, dm800SE och en sunray800se så jag vet inte om det kan vara ngt hårdvarufel i min dm8000. kanske ska testa ci slottarna på baksidan med, de sitter väl på en annan controller än de 2 på framsidan?