Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Interna läsare i dm8000

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    527
    Tackad
    38 gånger

    Interna läsare i dm8000

    Hej
    Har en dm8000 som jag kör openATV6.0 på. Fungerar bra, men igår så försökte jag använda de interna kortläsarna och jag lyckas inte få till det.
    Jag kommer så långt att jag ser skillnad i oscam om jag har ett kort i intern läsare eller ej, men jag lyckas aldrig initiera kortet, testat både med via och cd kort.
    Kör normalt sett cardservern på rasberry pie, också oscam där (behöver bara fler läsare för labb-ändamål).
    Har även en sunray800se, en dm800SE samt 2 st dm800hd, på alla dessa fungerar de interna läsarna, så jag bara kopierade confen därifrån.
    Nu löste det sig till slut genom att jag delade ut kortet jag skulle labba med från en av dessa istället men jag undrar ändå varför jag inte får till läsarna i min 8000. Vet att jag misslyckats innan, fast då körde jag iHad (Gemini) så det var många år sen.

  2. #2
    Seniormedlem Stickans avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Inlägg
    789
    Tackad
    15 gånger
    Jag har kört OpenATV i min DM8000 tidigare och inga problem med kortläsare. Men jag har kört ccam. Nu är det OpenPLi 6.0 som gäller.
    Vu+Ultimo 4K DM900uhd DM920uhd DM7080HD

Liknande ämnen

  1. MB premium, aktivera interna kortläsare???
    Av Uffe53 i forum Fortis/Miraclebox/Octagon/Wavefield
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2015-03-22, 11:06
  2. Använda dreamboxens interna kortläsare
    Av calux i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2014-09-02, 19:41
  3. WebIf använder sig av DB:ns interna IP?!
    Av Kiffvik i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-03-10, 02:20
  4. sätta mhz på boxens interna läsare
    Av culo i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-07-21, 09:51
  5. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-03, 09:45

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss