Nytt är inte alltid bäst. Själv håller jag hårt fast vid Blackhole 2.1.3 som jag gillar bäst! Jag har flera gånger provat nyare versioner av både Blackhole och OpenPLi men det slutar alltid med att jag går tillbaka till min gamla Blackhole 2.1.3.

Tyvärr har jag inget svar på din fråga. Jag kör normalt med ethernet kabel till boxen men för att försöka hjälpa dig nu så provade jag att konfigurera upp det trådlösa nätverksinterfacet. Det gick utan problem i mitt fall så jag vet inte riktigt vad det är som strular för dig. Jag antar att du valt "Använd den här enheten - ja" eller liknande under Adapterinställningar? Efter det gick det bra för min del.

Jag antar att du redan provat med omstarter ifall det är något som har hängt sig? Man kan också prova med att göra en ominstallation av samma image, det kan ibland reda ut saker om det blivit något trassel med inställningarna. En sista sak att kolla på kan vara att inte flashen eller hårddisken är full. Det kan hända att om man lyckats fylla flashen så finns det inte plats att spara de nya inställningarna. Logga in på boxen och kör kommandot "df -h", det får inte stå 100% under Use%.

Exempel:
Kod:
root@vuduo2:~# df -h
Filesystem                Size      Used Available Use% Mounted on
ubi0:rootfs             456.8M    110.8M    346.1M  24% /
devtmpfs                  2.0M    100.0K      1.9M   5% /dev
tmpfs                   687.8M    436.0K    687.4M   0% /var/volatile
udev                      2.0M    100.0K      1.9M   5% /dev
tmpfs                   687.8M      8.0K    687.8M   0% /dev/shm
/dev/sda1               595.9G    280.1G    315.7G  47% /media/hdd