Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 32

Ämne: Grannkanaler till CD?

  1. #11
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Inlägg
    1 682
    Tackad
    90 gånger
    Vad jag förstår har det varit grönt ljus sedan länge från politikerhåll, problemet är Cd Sverige att komma överens med avtalsparten.

    Gigablue UHD Quad 4K
    VU+ Solo2.
    Openpli 8.1
    Oscam, Oscam-emu
    parabol 90 med motor
    parabol 75 fast

  2. #12
    Seniormedlem Rolstens avatar
    Reg.datum
    Mar 2008
    Inlägg
    379
    Tackad
    42 gånger
    Citat Ursprungligen postat av ricki Visa inlägg
    Vad jag förstår har det varit grönt ljus sedan länge från politikerhåll, problemet är Cd Sverige att komma överens med avtalsparten.
    Ok, låter bra men det verkar ta tid att komma överens i så fall....

    https://www.minhembio.com/forum/inde...5#entry4397053

    Notera datumet: December 2016.

    Vet inte om det är någon idé att registrera sig och tjata även på minhembio.
    Andra har redan frågat. Man lär bara få det vanliga goddag yxskaft-svaret.

  3. #13
    Seniormedlem Stickans avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Inlägg
    789
    Tackad
    15 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Rolsten Visa inlägg
    Ok, låter bra men det verkar ta tid att komma överens i så fall....

    https://www.minhembio.com/forum/inde...5#entry4397053

    Notera datumet: December 2016.

    Vet inte om det är någon idé att registrera sig och tjata även på minhembio.
    Andra har redan frågat. Man lär bara få det vanliga goddag yxskaft-svaret.
    Det handlar väl om pengar? Sändningsrättigheter kostar. Producenter vill ha betalt enligt tittarunderlag.

    Skickat från min S8 via Tapatalk
    Vu+Ultimo 4K DM900uhd DM920uhd DM7080HD

  4. #14
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2005
    Inlägg
    338
    Tackad
    24 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Stickan Visa inlägg
    Det handlar väl om pengar? Sändningsrättigheter kostar. Producenter vill ha betalt enligt tittarunderlag.

    Skickat från min S8 via Tapatalk
    Det kostar 6.90 kr/ månad för 2 kanaler och 8.60 kr för tre nordiska kanaler
    Copyswede som ska ha pengar för kanalerna, och se man hur de får agera när det gäller hårddiskar och annat här i detta land!
    Vad motsvarigheterna i Norge och Danmark agera känner jag inte till

  5. #15
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Tittar på CDs prislista från förste mars och där finns danska,finska och norska kanaler med. Kostnad 50-60 kr per land.

  6. #16
    Seniormedlem Rolstens avatar
    Reg.datum
    Mar 2008
    Inlägg
    379
    Tackad
    42 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Schwede30 Visa inlägg
    Tittar på CDs prislista från förste mars och där finns danska,finska och norska kanaler med. Kostnad 50-60 kr per land.
    Ja, men för norrmännen och danskarna så ingår dessa i familjepaketet.
    Alltmedan CD Sverige gör utskick om prishöjning och att ytterligare en kanal skall försvinna. Denna gång Trace Urban.

  7. #17
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Ändå glad över att kunna se dem.

  8. #18
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Det tycks vara så att just CD samt Viasat i Sverige är sämre än i de andra nordiska länderna. NRK verkar ju vara riktigt bra, dom skickar ju
    även ut all radio via satellit också om man behöver ta in det den vägen. Som vanligt har vi sämst utbud och kan inte ens få någon utbyggnad
    av DAB+ radio. Inte för att den digitala radio är bra då man prioriterar pressa in massa kanaler istället för kvalitet på ljudet.

    Det vore i alla fall trevligt om man fick de norska och danska statsfinansierade kanalerna. Om dom inte ändrat något så kommer
    man i alla fall åt alla radio kanalerna men dom är inte krypterade sist jag tittade. Däremot är det bara Viasat som sänder ut en
    del svenska radiokanaler som inte finns på hos CD dessutom är dom krypterade.

    Lite off topic men SR suger verkligen ordentligt, dom har lagt ner massa saker etc. mellanvåg samt SVT kanalen som sände
    på C-band i Asien. Men trots allt detta, dom kan inte tänka sig skicka ut alla radio kanaler via Viasat samt CD satelliterna. Faktum
    är ju att en del kommersiella kanaler inte har täckning över allt och visst kan man streama men om man inte har någon fast uppkoppling
    om man är ute i skogarna.

    Förut kunde jag i alla fall titta på t.ex. Eurosport DK, N och FI versionen, gick med flera kanaler faktiskt men dom kanske har tagit bort detta,
    ganska smidigt då man fick mycket mer utbud då det sänds olika program. Har inte gjort mig besväret att kolla om det fortfarande fungerar.

  9. #19
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Du får köpa dig en Internetradio. Där finns alla SRs kanaler.

  10. #20
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Schwede30 Visa inlägg
    Du får köpa dig en Internetradio. Där finns alla SRs kanaler.
    Jo, har tittat lite på dessa apparater tidigare men tycker dom suger ordentligt. Men för just internet radio blir det nog en Raspberry Pi med
    en touch screen och köra deras operativsystem. Så länge det går att fixa så att det går att automatiskt återansluta om streamen bryts
    så länge man har programmet igång för att lyssna så funkar det bra.

    Jag hoppas verkligen vi kan få norska och danska kanaler, det vore trevligt. Varför får dom ta emot de Svenska kanalerna men vi får inte
    ta del av deras utbud. Såklart om man är norsk så kan man ju fixa kort till norska Viasat osv, men det är ju inte riktigt det som tråden tar upp.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss