Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 32

Ämne: Grannkanaler till CD?

  1. #21
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    För 50kr per paket och månad till CD får du finländska och norska kanaler. För 60 kr de danska.

  2. #22
    Medlem
    Reg.datum
    May 2016
    Inlägg
    38
    Tackad
    4 gånger
    Jo, det visste vi ju, men varför kostar det inte extra för norrmännen och danskarna?

  3. #23
    Färsking
    Reg.datum
    Aug 2016
    Inlägg
    29
    Tackad
    6 gånger
    Sverige: Familjepaketet (55) 389 kr /månad
    Norge: Norgespakken (22) + Familiepakken (43) 488 nkr /månad
    Danmark: Familypakken (57) 565 dkr /månad

  4. #24
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Det norska paketet är väl ungefär som det svenska i pris, det danska verkar jättedyrt. I och för sig innehåller det fler kanaler.

  5. #25
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Tur att streaming ingår och är gratis, det är mer värt än att kunna titta på norska kanaler osv. Enda fördelen är väl om man ursprungligen
    är född där. Kan tänka mig många finländare använder abonnemang som fixar dom finska kanalerna. Det som är sämst dock med själva
    streaming grejen är att appen inte fungerar på äkta android TV enheter om man nu har en sådan.

    Iofs är det lite tokigt, om nu Norge kan titta på svt1, svt2 och tv4 gratis eller det ingår i abonnemanget varför kan vi inte få nrk1 och nrk2 gratis
    eller inkluderat. Åtminstone förstår man ju det mesta av norska. Det är värre med danska och finland går ju inte för det är ett helt annat språk.

    Nu blev jag påmind om att jag måste göra ett försök med min 1.8m parabol om jag kan få in lite BBC osv från 28.8 positionen.

  6. #26
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2007
    Inlägg
    37
    Tackad
    3 gånger
    Tror fan att det är copyswede och politikerna som ställer till det...
    Norsk standard kabelnät: SVT + tv4 +tv6
    Så var det senast jag besökt Oslo..
    https://www.get.no/v3/kundeservice/artikler/kanalliste
    Inte konstigt att norrmännen förstår svenska och vi fattar nada, mangler og tränger norske kanaler......
    våra politiker tycker det är ok att kebabsvenska snackas i skolorna men våra grannländers kanaler ska inte visas..

    NRK borde frivisas i alla nät. Då skiter nog våra folkvalda på sig eftersom en del reportage inte följer SVT's rödgröna moral..

    .

  7. #27
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Vad jag vet så frivisas inga arabiska kanaler heller på CD eller VIASAT.

  8. #28
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Inlägg
    1 682
    Tackad
    90 gånger

    Smile

    För min del kan jag vara utan norska kanaler, men danska och tyska vill jag ha.

    Gigablue UHD Quad 4K
    VU+ Solo2.
    Openpli 8.1
    Oscam, Oscam-emu
    parabol 90 med motor
    parabol 75 fast

  9. #29
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Citat Ursprungligen postat av ricki Visa inlägg
    För min del kan jag vara utan norska kanaler, men danska och tyska vill jag ha.
    En liten parabol mot Astra19 löser de tyska kanalerna, åtminstone en bra bit upp i landet.

  10. #30
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Schwede30, 19 och 13 positionerna tar man lätt emot över allt i norden. Inga problem annat än att man kan behöva större parabol osv längre norr ut.
    Så för tyskar och fransmän samt italienare etc är det enkelt ta emot i hela Europa då många kanaler finns just på dessa satelliter.

    Sedan kan man ju fråga sig, har man någon nytta av norska kanaler och finns det något att titta på. Förstår man språket utan problem. För danska
    fattar jag inte mycket av och finska kan man ju glömma för det är ett helt annat språk.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss