-
Det tycks vara så att just CD samt Viasat i Sverige är sämre än i de andra nordiska länderna. NRK verkar ju vara riktigt bra, dom skickar ju
även ut all radio via satellit också om man behöver ta in det den vägen. Som vanligt har vi sämst utbud och kan inte ens få någon utbyggnad
av DAB+ radio. Inte för att den digitala radio är bra då man prioriterar pressa in massa kanaler istället för kvalitet på ljudet.
Det vore i alla fall trevligt om man fick de norska och danska statsfinansierade kanalerna. Om dom inte ändrat något så kommer
man i alla fall åt alla radio kanalerna men dom är inte krypterade sist jag tittade. Däremot är det bara Viasat som sänder ut en
del svenska radiokanaler som inte finns på hos CD dessutom är dom krypterade.
Lite off topic men SR suger verkligen ordentligt, dom har lagt ner massa saker etc. mellanvåg samt SVT kanalen som sände
på C-band i Asien. Men trots allt detta, dom kan inte tänka sig skicka ut alla radio kanaler via Viasat samt CD satelliterna. Faktum
är ju att en del kommersiella kanaler inte har täckning över allt och visst kan man streama men om man inte har någon fast uppkoppling
om man är ute i skogarna.
Förut kunde jag i alla fall titta på t.ex. Eurosport DK, N och FI versionen, gick med flera kanaler faktiskt men dom kanske har tagit bort detta,
ganska smidigt då man fick mycket mer utbud då det sänds olika program. Har inte gjort mig besväret att kolla om det fortfarande fungerar.
Behörigheter för att posta
- Du får inte posta nya ämnen
- Du får inte posta svar
- Du får inte posta bifogade filer
- Du får inte redigera dina inlägg
-
Forumets regler