Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 26

Ämne: Canal Digital på DM500HD - inga kanaler synliga

  1. #11
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Det ska vara Ku-band.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  2. #12
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Här kan du se vilka frekvenser CD sänder på https://www.lyngsat.com/packages/Can...l-Sverige.html
    Du kan ju prova att ställa in några av dem manuellt och se om du får in de kanaler som ska ligga där.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #13
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Här kan du se vilka frekvenser CD sänder på https://www.lyngsat.com/packages/Can...l-Sverige.html
    Du kan ju prova att ställa in några av dem manuellt och se om du får in de kanaler som ska ligga där.
    Behöver jag göra en manuell sökning för det eller kan jag "skapa" en ny kanal?
    -===========-
    Vu+ Solo2, OpenPLi
    DM500HD, OpenPLi
    DM7000, PP

  4. #14
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av s_a Visa inlägg
    Behöver jag göra en manuell sökning för det eller kan jag "skapa" en ny kanal?
    För att felsöka kan du prova att göra en manuell kanalsökning på en av frekvenserna för att se om du då hittar de kanaler som ska ligga där. Om det fungerar så är det något fel på din sattellites.xml om det inte fungerar är det något fel på din LNB/switch eller inställningar.

    Jag förstår inte riktigt vad du menar med att "skapa en ny kanal"?
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  5. #15
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    För att felsöka kan du prova att göra en manuell kanalsökning på en av frekvenserna för att se om du då hittar de kanaler som ska ligga där. Om det fungerar så är det något fel på din sattellites.xml om det inte fungerar är det något fel på din LNB/switch eller inställningar.

    Jag förstår inte riktigt vad du menar med att "skapa en ny kanal"?
    Jag installerade openPli med standardinställningar, så den borde ha en välfylld satellites.xml. LNB fungerar, eftersom Canal Digital-boxen ger bild.

    Skapa en ny kanal = tänkte att det fanns en funktion i en bouquet att skapa en ny entry och lägga till kanalinfo manuellt.

    Dessa är de enda kanaler jag hittar vid en sökning (enligt Lyngsat).

    services_cd_sm.jpg
    Senast redigerad av s_a den 2018-01-03 klockan 17:59.
    -===========-
    Vu+ Solo2, OpenPLi
    DM500HD, OpenPLi
    DM7000, PP

  6. #16
    Jag vet att installatören monterade ett LNB med fyra utgångar som skulle "splitta" signalen redan i LNB:t. Tidigare hade jag ett quad-LNB med separata utgångar. Kan det vara det som är i konflikt?
    -===========-
    Vu+ Solo2, OpenPLi
    DM500HD, OpenPLi
    DM7000, PP

  7. #17
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av s_a Visa inlägg
    Jag installerade openPli med standardinställningar, så den borde ha en välfylld satellites.xml. LNB fungerar, eftersom Canal Digital-boxen ger bild.

    Skapa en ny kanal = tänkte att det fanns en funktion i en bouquet att skapa en ny entry och lägga till kanalinfo manuellt.

    Dessa är de enda kanaler jag hittar vid en sökning (enligt Lyngsat).

    services_cd_sm.jpg
    Det enda sätt jag vet att lägga till en ny kanal är att söka fram den och spara. Den hamnar då i listan över alla kanaler. Därifrån kan man sedan lägga in den i en favoritlista.
    Lite skumt att du bara hittar en transponder. Det var därför jag ville att du skulle söka på någon annan transponder också för att se om du får signalstyrka där och ev. hittar några kanaler där.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  8. #18
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av s_a Visa inlägg
    Jag vet att installatören monterade ett LNB med fyra utgångar som skulle "splitta" signalen redan i LNB:t. Tidigare hade jag ett quad-LNB med separata utgångar. Kan det vara det som är i konflikt?
    Ja, typ av LNB kan absolut påverka det här. Lite svårt att ge råd när man inte vet exakt vad du har för grejor. Du får beskriva mer vad du har eller vad installatören satt upp.
    Om installatören satt upp ett Unicable eller SatCR LNB så fungerar det nog inte ihop med en DM500HD. Vissa sådana LNB kan dock ha en särskild utgång märkt "Legacy" som du skulle kunna använda.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  9. #19
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 059
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm

    Quad eller quattro LNB ??
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  10. #20
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Har du kollat så att boxen söker igenom frekvensområdet och inte bara en frekvens? Hur snabbt går din sökning? Skulle kunna vara att boxen är inställd på att göra en manuell sökning på den frekvens du använde för att hitta satelliten.

Liknande ämnen

  1. Hittar inga kanaler DM500HD
    Av Dreamy i forum Dreambox
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2017-12-07, 09:46
  2. Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-12-21, 19:43
  3. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-03-03, 03:51
  4. Canal Digital (Swe) NYA KANALER !
    Av trollhattan i forum Canal Digital
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-09-03, 23:59

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss