Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 26 av 26

Ämne: Canal Digital på DM500HD - inga kanaler synliga

  1. #21
    Citat Ursprungligen postat av Schwede30 Visa inlägg
    Har du kollat så att boxen söker igenom frekvensområdet och inte bara en frekvens? Hur snabbt går din sökning? Skulle kunna vara att boxen är inställd på att göra en manuell sökning på den frekvens du använde för att hitta satelliten.
    Jag gjorde en automatisk sökning, så jag vet inte vad som är default-beteende. Det gick inte blixtsnabbt, snarare ett par minuter.
    Vad gäller LNB så ser det ut enligt nedan:

    lnb_sm.jpg
    -===========-
    Vu+ Solo2, OpenPLi
    DM500HD, OpenPLi
    DM7000, PP

  2. #22
    [QUOTE=matkoh;256566]Hmmmm

    Quad eller quattro LNB ??[QUOTE]

    Jag hade ett Quad, men det byttes mot ett nytt LNB med tre utgångar och, som installatören sade, potentiellt 12 mottagare. Således bör det ha varit ett quattro-LNB med tre utgångar. Däremot så är var och en av utgångarna anslutna till samma kabeldragning som jag hade med Quad-LNB, dvs 1 kabel till varje tuner. Det borde i så fall vara möjligt att plocka signalen från var och en av utgångarna på LNB till repsektive tuner, precis som tidigare.

    Länk nedan till bild:
    lnb_sm.jpg
    -===========-
    Vu+ Solo2, OpenPLi
    DM500HD, OpenPLi
    DM7000, PP

  3. #23
    Update:
    Jag kollade på inställningarna på originalboxen och det ska vara en "Single Cable". Alltså måste man gå in och göra en avancerad inställning vid sökning. Återstår att undersöka vilken tillverkare och modell av LNB...
    -===========-
    Vu+ Solo2, OpenPLi
    DM500HD, OpenPLi
    DM7000, PP

  4. #24
    Sådärja! Det visa sig vara ett Single Cable LNB, så jag behövde gå in i avancerad konfiguration på tunern och där ange vilka frekvenser som signalerna till tunern gick in på.
    -===========-
    Vu+ Solo2, OpenPLi
    DM500HD, OpenPLi
    DM7000, PP

  5. #25
    Stort tack för all hjälp! Nu rullar båda boxarna med OpenPLi, anlutna till var sin kabel från SingleCable-LNB. You learn something new every day.
    -===========-
    Vu+ Solo2, OpenPLi
    DM500HD, OpenPLi
    DM7000, PP

  6. #26
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    UniCable är smidigt om man har mottagare som stödjer det :-)
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

Liknande ämnen

  1. Hittar inga kanaler DM500HD
    Av Dreamy i forum Dreambox
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2017-12-07, 09:46
  2. Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-12-21, 19:43
  3. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-03-03, 03:51
  4. Canal Digital (Swe) NYA KANALER !
    Av trollhattan i forum Canal Digital
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-09-03, 23:59

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss