Jaja, självklart var det där jag letade men den finns bara inte där! Eller ingår den i nåt kit med massa andra program?
Enda som finns där som har med backup att göra är en "Automatic-fullbackup (1+Git71)"
Jaja, självklart var det där jag letade men den finns bara inte där! Eller ingår den i nåt kit med massa andra program?
Enda som finns där som har med backup att göra är en "Automatic-fullbackup (1+Git71)"
Är det en original pli du har????
Det går att använda Automatic-fullbackup.
Gigablue UHD Quad 4K
VU+ Solo2.
Openpli 8.1
Oscam, Oscam-emu
parabol 90 med motor
parabol 75 fast
Javisst. Senaste versionen.
Men hur menar du att en backup kommer att hjälpa dig?
Det blir precis samma sak efter en reboot allt försvinner.
Gigablue UHD Quad 4K
VU+ Solo2.
Openpli 8.1
Oscam, Oscam-emu
parabol 90 med motor
parabol 75 fast
Jag såg bilden du hade fel satellit på port B det ska vara kuband inte cband !
VU+SOLO 4K
KÖR BÄSTA IPTV
Jag har testat KU men då får jag inga kanaler på den satelliten. Detta funkar.
Ja men kan jag köra en restore i hur den ser ut exakt just nu när allt funkar så bör det ju bli bra?
Nu ska vi se. Har kört in Automatic-fullbackup och exekverat den. Den hittade inte mitt USB-minne fast jag skapade en *.fbackup fil i rooten men jag ser nu att den ändå verkar ha hamnat där.
Jag jämför. I original OpenPli som är klart att installeras finns dessa filer
Samtliga under \vuzero\zero\
force.update
imageversion
initrd_cfe_auto.bin
kernel_cfe_auto.bin
root_cfe_auto.bin
splash_cfe_auto.bin
Den största är root.
Under backupbiblioteket som heter /../automatic_fullbackup/20180109_257/vuplus/zero
imageversion
kernel_cfe_auto.bin
noforce.update
root_cfe_auto.bin
samma filer har också kopierats in under
\vuzero\zero (som tidigare var tom)
Jag kan gissa att man ska döpa om nofore.update till force.update men det fattas ju också två filer??
Behövs inte dessa?
Nu är det skarp läge....läste mig till att varken splash... eller initrd... är viktiga.
Startade om boxen för första gången....och tappade givetvis satelliterna!
Insåg att jag hade Automatic-fullbackup installerat så jag körde en restore (kernel/root) - utan att döpa om noforce.update men eftersom den givetvis måste avsluta med en omstart så hamnar jag ju då i samma läge igen...suck.![]()