Hmmmm.
Men varför använda ett verktyg som du måste installera, när du redan har FTP inbyggt i dator & boxen, bara att skicka filerna som du vill ha till /etc/enigma2. Det är som att gå över ån efter vatten.
Hmmmm.
Men varför använda ett verktyg som du måste installera, när du redan har FTP inbyggt i dator & boxen, bara att skicka filerna som du vill ha till /etc/enigma2. Det är som att gå över ån efter vatten.
VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
Linux rules!
VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero
Jag tar in många satelliter och ska man ha någon ordning på sina favoriter underlättar det helt klart med ett redigerings program
själv använder jag numera E-Channelizer som jag tycker är kanon bra.
Gigablue UHD Quad 4K
VU+ Solo2.
Openpli 8.1
Oscam, Oscam-emu
parabol 90 med motor
parabol 75 fast
Dreamboxedit ligger på min laptop och har så gjort under många år. Inget behövs läggas på boxen. Det är ett smidigt verktyg för att testa, zappa, sortera och editera kanallistor. Själva FTP-funktionen är bara en av funktionerna. Jodå, jag vet att om man kopierar /etc/enigma2 så får man med hela kanalkonfigen men just detta att editera och skapa listor är inget man vill ägna sig åt bara med hjälp av fjärren.
det tog dig 5 sidor i detta inlägg att inse att boxen va paj
men har sagts redan från början
men du ville inte ge dig o inse att det va fel på boxen så hoppas du lärt dig nu![]()
Va? Boxen var inte alls paj. Har du ens läst hela tråden? Felet var både ologiskt och ovanligt så därför blev det en del inlägg innan det löstes.
Hoppas att inte mängden inlägg blev en stor belastning för detta forum.![]()