micklarn, tja det där med dåliga kablar gäller ju bara vissa områden och fastigheter, jag syftar på TV-uttagen och koaxialkablarna. Inte det som finns i gatan, eller fiberkablarna.

Så Comhem var intresserade att köpa Tele2 Kabel-TV men fick nej, det visste inte jag. Och du säger att inget har förändrats utan i stort sett är exakt samma som tidigare bara
det att man tar sig ut på Internet via BBBs datanät då antar jag.

Letherface, vänta nu, så det är alltså BBB som "köpte" Tele2s kabel-TV nät men att dom bara är ägare, och att det är något annat bolag som sköter allt drift och hela den bite
och BBB är bara ägare och inget annat. Undra om det blir samma sak om BBB köper upp hela Canal Digitals Kabel-TV nät.

Men dom som bor i hus med gamla Tele2 Kabel-TV nät, har dom inte också LAN och kan köra den vägen, BBB LAN uttag så att säga ?

Och är det bara digitala kanaler i Tele2s gamla nät ?

Intressant för det finns nästan ingen information om detta på Internet, inte vad jag kan hitta. Det enda jag vet är att Canal Digital inte har
en central Play-Out som Comhem har. Utan dom har lokala platser där dom distribuerar allt från, så har jag förstått det. Inte helt säker
på det iofs.