Jo det är väl så det blir, dom tror att IPTV ska kunna konkurrera med streaming och sådant. Men jag tror tåget har gått där också för TV, folk
slötittar bara på TV numera, eller spelar in saker och tittar sedan. Vem kan lämna "on demand" när man vant sig vid ett sådant system, det
går ju inte.

Men finns det något grundutbud i Tele2s nät (som numera är BBB antar jag). För Comhem har ju inte förändrat mycket vad jag kan förstå,
dom kör fortfarande ut analoga kanaler basutbud och sedan kan man skaffa sig digitala kanaler om man vill.

Sedan kanske jag skrev otydligt, det jag menade med DVB-T2 var att programbolagen, typ NBC, FOX och dom, och även här i Sverige
antar jag motsätter sig att man skickar ut digitala kanaler okrypterat i kabel-TV näten. Men om det är sant vet jag inte. Att mixa
teknikerna går, det har jag känt till sedan länge.

Förresten, är det så med alla kabel-TV nät, BBB osv att dom kör någon hybridlösning där man distribuerar från en central punkt och
plockar ner lokala marksändningar. Jag tror inte Comhem gör det, inte vad jag kan minnas i alla fall, utan att man där kör ut allt från Stockholm.

Undra hur många små TV-centraler som finns kvar egentligen, kan inte vara många nu. Den vi hade här monterades ner 2009 eller något sådant.