Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Någon nyttig användbar funktion för DM7020S / DM500S?

  1. #1

    Någon nyttig användbar funktion för DM7020S / DM500S?

    Hej!

    Då mer och mer övergår till HD och pairing så funderar jag på vad man kan använda sin Dreambox 7020S, samt DM500S till för roligt?
    Har Ni tips/råd vore det skoj få nytta ur dem istället för bara ut i förråd...

    Mvh
    Pa

  2. #2
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    Släng dem så blir du 10 år yngre
    Du kan använda dem ett tag till de funkar fortfarande med SD kanaler.
    VU+SOLO 4K
    KÖR BÄSTA IPTV

  3. #3
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Man kan köra dem som cardserver.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Du kan använda den för att ta emot andra satelliter. Den är mycket bättre utrustad än CDs och VIASATs mottagare.

  5. #5
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Schwede30, sant. Tredje parts boxar klarar ofta av att ta emot alla möjliga kanaler, radio och annat jämfört med dom boxar som
    leverantörerna har, dom är ofta låsta eller det saknas transpondrar i kanallistorna och annat samt att man inte har möjlighet
    att ändra detta i efterhand.

    Jag ser det som deras sätt att hindra "klantar" att sabotera sin mottagning och att dom har en viss kontroll över boxen och på
    det viset vet att allt funkar som det ska. Lite som "satellit" TV for dummys prylar.

    Jag klagar inte på dessa boxar, den vita funkade bra, tills dom uppdaterade mjukvaran för några månader sedan, den blev slö
    och funkade inte så bra. Sedan gick faktiskt min box sönder, DVB-S tunern pajade så jag beställde en ny. Mycket snabbare box
    och funkar perfekt, lite komiskt att man har ett "sim" kort på baksidan av boxen.

    Enda tråkiga för min del är att vissa transpondrar som sänder radio inte finns med, plus att SR inte sänder sina kanaler via satellit
    och att några radio kanaler endast finns krypterade hos Viasat. Lyssnar inte så mycket men radio ljudet via satellit är grymt
    bra, aldrig några störningar och annat skit som man får med streaming. Plus FM är inte så bra kvalite. Man märker det när
    man kör ut det på stereo eller hemmabio anläggning.

    Bonus att lyssna på utländska radio kanaler som sänder en hel del musik, man stört aldrig av reklamen eller pratet för man fattar
    ju inte vad dom pratar om

Liknande ämnen

  1. kapacitor (C60003) 22uf 25V; DM7020S
    Av patoalexis38 i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2015-11-15, 21:38
  2. DM500S eller DM500S+
    Av Hazze61 i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-12-26, 03:56
  3. Obs! Obs! Läs viktigt för DM7020S ägare!!
    Av humlan57 i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-11-14, 11:18
  4. Ucs2000.com ur funktion?
    Av streetcreak i forum Övrigt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-04-09, 15:41

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss