Schwede30, sant. Tredje parts boxar klarar ofta av att ta emot alla möjliga kanaler, radio och annat jämfört med dom boxar som
leverantörerna har, dom är ofta låsta eller det saknas transpondrar i kanallistorna och annat samt att man inte har möjlighet
att ändra detta i efterhand.

Jag ser det som deras sätt att hindra "klantar" att sabotera sin mottagning och att dom har en viss kontroll över boxen och på
det viset vet att allt funkar som det ska. Lite som "satellit" TV for dummys prylar.

Jag klagar inte på dessa boxar, den vita funkade bra, tills dom uppdaterade mjukvaran för några månader sedan, den blev slö
och funkade inte så bra. Sedan gick faktiskt min box sönder, DVB-S tunern pajade så jag beställde en ny. Mycket snabbare box
och funkar perfekt, lite komiskt att man har ett "sim" kort på baksidan av boxen.

Enda tråkiga för min del är att vissa transpondrar som sänder radio inte finns med, plus att SR inte sänder sina kanaler via satellit
och att några radio kanaler endast finns krypterade hos Viasat. Lyssnar inte så mycket men radio ljudet via satellit är grymt
bra, aldrig några störningar och annat skit som man får med streaming. Plus FM är inte så bra kvalite. Man märker det när
man kör ut det på stereo eller hemmabio anläggning.

Bonus att lyssna på utländska radio kanaler som sänder en hel del musik, man stört aldrig av reklamen eller pratet för man fattar
ju inte vad dom pratar om