Tjena,
Har några funderingar. Ifall koderna skickas till SA spelar det då ingen som helst roll vad man satt UA till?
Är mk-nycklarna knutna till ett specifikt SA/UA eller används sA/UA enbart som adress?
:?: :?:
Tjena,
Har några funderingar. Ifall koderna skickas till SA spelar det då ingen som helst roll vad man satt UA till?
Är mk-nycklarna knutna till ett specifikt SA/UA eller används sA/UA enbart som adress?
:?: :?:
Svar:
1.
Det spelar oftast ingen roll med UA eftersom man för det mesta får tag på koderna när de kodar om via UA. Men om man har svår att få ta i UA koderna så kan man t.ex. under PPV sport och film beställa hem en av filmerna eller matcherna och då får man ju alla. Detta gäller naturligt vis om man har gjort ett p-kort av sitt egna original kort.
2.
JA!
Skicka gärna meddelande till mig. Både PM och till min e-post så svarar jag så fort jag kan.
Är oftast upptagen dagtid!
OK, tack
Någon som skulle vilja förklara skillnaden mellan IDENT FFF410 (issuer) och IDENT 008800?
Det är under 008800 du lägger in dom senaste nycklarna.
Jo det har jag förstått, men jag undrar hur de används av comhem? Det finns ju mk00, mk01 och SA både för FFF410 och 008800, eller? Men är det bara IDENT 008800 som används av comhem :?: :?:
Om mk00 används för att dekryptera UA och mk01 för SA, vad är mk02-04 för?
Vore kul att förstå något om hur kortet funkar :-)
Issuern kan comhem använda om de vill lägga till fler providers eller ändra mkeys på någon provider. Comhem använder bara 008800, än så länge.
key02,03 finns inte. 04 används ofta för abonnemangsuppdateringar. Men kan också användas för nycklar. Den hör till SA, och delas med 255 övriga användare i gruppen.
/Spock
Tack, det börjar klarna så smått![]()
Så om jag fattat rätt så kan man skippa issuern, förutsatt att comhem inte tänkter ändra mkeys på providern. På 008800 behövs igentligen endast SA och MK01 för att kortet ska kunna AU:a det program som orginalkortet abbonerar på? möjligen också mk04 (Förutsatt att comhem inte uppdaterar via UA såklart). Stämmer detta, eller har jag fattat fel. :?: :?: :?:
MK04 används inte, bara MK00 och MK01.
Skicka gärna meddelande till mig. Både PM och till min e-post så svarar jag så fort jag kan.
Är oftast upptagen dagtid!
Jepp, i det specifika fallet 008800 används bara 00 och 01. Annars, generellt sett som jag skrev.
/Spock