Du måste ta reda på vilka unicable frekvenser ditt LNB har och sen ställa in varje tuner på din Solo 2 på varsin av frekvenserna lnb:t har...
Du måste ta reda på vilka unicable frekvenser ditt LNB har och sen ställa in varje tuner på din Solo 2 på varsin av frekvenserna lnb:t har...
Så det går inte att konfigurera som "loopthrough" eller kopiera Tuner A men byta frekvens? Jag såg någon annanstans att man kunde ange Tuner B ellr A som "connected" till den andra. Är det något som underlättar för unicable?
-===========-
Vu+ Solo2, OpenPLi
DM500HD, OpenPLi
DM7000, PP
Välj advanced och välj ena frekvensen för tuner a och andra för tuner b, naturligtvis frekvenser som lnb är inställd på.
Ok, men behöver jag en splitter för att koppla inkommande till varje tuner eller sköts det som loopthrough?
-===========-
Vu+ Solo2, OpenPLi
DM500HD, OpenPLi
DM7000, PP
Använd en passiv splitter som klarar satellit frekvenserna
Jag kör unicable och använder just Megasat Diavolo II.
Jag har två boxar, med två mottagare i varje. Skillnaden är att i VU+ Solo SE V2 är det två tuners i en (en sk. dubbeltuner).
Antennkabel till Miracleboxen är gjord via loop-through, på VU'n behövs ingen (internt förbunden).
Skärmdumparna nedan är min (fungerande) konfiguration...
MBTwinPlus_tuner1.jpg
MBTwinPlus_tuner2.jpg
SoloSEV2_tuner1a.jpg
SoloSEV2_tuner1b.jpg
Senast redigerad av Edbaker den 2018-02-13 klockan 18:49.
Tackar. Jag tror dock att min box är den tidigare varianten (två tuners), två koaxingångar, så jag misstänker att jag behöver en switch. Eller finns det någon Solo2-ägare som kan veriefiera att det går att konfigurera dem som "connected" så som det visas i skärmdumparna?
-===========-
Vu+ Solo2, OpenPLi
DM500HD, OpenPLi
DM7000, PP
Något tips på en bra splitter?
En sådan här? https://satvision.se/splitter-2-vags-5-2400-mhz.html
-===========-
Vu+ Solo2, OpenPLi
DM500HD, OpenPLi
DM7000, PP