Jippe, jo det stämmer.

Svårt veta vad som är lagligt och inte, speciellt med IPTV. Sedan finns det ju även möjlighet med t.ex. VPN att kunna titta
på SVT Play från utlandet och sådana saker. Men har du nära till masten, god täckning så kan boxer vara ett bra alternativ.
Om du nu inte råkar ha Comhem analogt utbud som fortfarande finns kvar. Ganska taskig bild på för stor TV men det funkar
och är billigt.

Jag valde själv Canal Digital via parabol, då kan jag ta med mig det vid eventuell flytt. Självklart flyttar jag inte in i en bostad där
jag inte kan använda parabol. Just för att slippa detta krångel med bolag och sådant. Boxer funkar ju bra men det jag alltid
ogillat med dom är dessa ständiga kanal flyttar, sjukt irriterande och på den tiden hade dom inte HDTV kanaler. Så det blev parabol.

Sedan kan man ju alltid ta till "ful-knepet" om man är flera, gå ihop och t.ex köpa ett abonnemang och sedan två tvilling på det. Delar
man gemensamt på totalkostnaden. Såklart får man inte göra så, avtals brott men det är ju inget som dom kan upptäcka.
Eller om man känner någon som redan har t.ex. Canal Digital (eller Viasat), så kan man köra på deras tvilling abonnemang och betala
ersättning till den som har huvudabonnemanget.

Blir något billigare då, det här är ju inget som man ska diskutera här på forumet och jag utgår att folk redan förstår det här.
Dessutom tror jag inte bolagen bryr sig så mycket, inte så viktigt och dom tjänar ju ändå pengar. Men självklart uppmanar
jag inte folk till att fuska eller lura bolagen på pengar.

Utgår från att jag det jag skrev inte bryter mot policy i forumet, bara information som alla redan säkert vet eller känner till.