Svarar igen även om tråden uppdateras.

Helt sjukt, ringde och frågade lite angående boxarna som CD har, den svarta med sim-kort och den nya andriod boxen
med sim-kort. Frågade om man beställde ett nytt kort, får man då ett kontantkorts liknande kort där man kan bryta ut
sim-kortet om man har en sådan box och även då använda kortet i äldre boxar vilket skulle gå.

Då säger personen att man inte kan klippa ut chip från äldre kort och använda i som nya boxarna, man kan dessutom
inte få ett sim liknande kort till dessa boxar, utan dessa kommer med redan installerade sim-kort (jag vet för jag har
en sådan box redan) från fabrik eller vem det nu är som skickar ut dessa boxar.

Hur tänker CD egentligen, ska dessa två boxar där man använder sim kort bli förbrukade när man säger upp ett abonnemang
eller om t.ex. sim kortet skulle gå sönder (iofs osannolikt). Så man kan då inte köpa begagnade boxar eftersom det
inte följer med kort. Eller är det så att man kan återaktivera sim korten så länge dom följer med boxen.

Vet inte om jag kommer ringa igen och fråga men tänkte bara så ni vet här på forumet, låter verkligen absurt minst sagt. För
inte tala om att man inte kan flytta kortet till andra boxar som kör med vanliga smart card. Undra varför dom gjorde så och
valde att köra med sim kort i boxarna ?

Inte för att jag kommer sluta vara kund hos CD men ibland undrar man hur bolagen tänker om kunderna eller bryr dom sig
ens längre, bara man är kund hos dom sedan struntar dom i vilka problem stackars kunderna har bara dom betalar ?

Då vet ni här på forumet vad som gäller, eller i alla fall vad jag fick höra. Har inte lyckats hitta någon mer information om detta
men lite underligt med tanke på att nya Android boxen också har sim kort.