Resultat 1 till 10 av 19

Ämne: Canal Digital OnePlace /android tv box

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Inlägg
    1 682
    Tackad
    90 gånger
    Undrar hur många som besöker Comhit som använder deras boxar.

    Gigablue UHD Quad 4K
    VU+ Solo2.
    Openpli 8.1
    Oscam, Oscam-emu
    parabol 90 med motor
    parabol 75 fast

  2. #2
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 557
    Tackad
    53 gånger
    Leatherface, jo visst rent tekniskt sett så kan man ju flytta sim-korten till en äldre box även om man måste trixa lite och även äldre kort kan man ju stansa ut
    så man får ett sim som passar. Även om man saknar själva kortnumret på baksidan av själva sim kortet så fungerar det.

    Jag blev bara förvånad över att dom sa att man inte kan skaffa sim kort till dessa boxar om man inte skaffar en box via dom och då kommer själva
    sim kortet redan monterat och knutet till boxen. Mycket märkligt, så boxen blir då värdelös när man säger upp sitt abonnemang och vill man skaffa
    ett nytt kort så kan man då inte använde det i dom nya boxarna för att man får ett vanligt smart card. Det lät lite som att CD inte kommer registrera
    kort i sina system till nya boxar om man fått tag i en box utan kort eller abonnemang.

    Jag kör med CD original box då jag aldrig kom igång med kortdelning riktigt, utan det blev flera kort som sedan hamnade på andra platser
    i landet pga olika omständigheter. Var helt enkelt säkrare att köra med deras boxar för att slippa en massa strul från folk som är helt otekniska
    och inte kan hantera lite mer avancerade boxar.

    Och än så länge avvaktar jag för att se vad som händer med Viasat, fast egentligen är kortdelning inte så intressant utan mer om man kan
    använda en icke CD box med full funktionalitet. Men så långt har jag inte kommit än. Antar det är kort plus CA modulen som gäller då.

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    Funkar alldeles utmärkt för flera jag känner att flytta korten på det sättet även på nya boxar.
    Kan inte se varför man inte skulle kunna få ett nytt simkort till dom boxarna med.
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

  4. #4
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 557
    Tackad
    53 gånger
    Leatherface, ja det låter helt sjukt.

    Jag får nog ringa igen och fråga, kan ju inte vara så att m an INTE kan beställa nytt kort till boxarna tycker jag.
    Vad gör man om kortet går sönder, måste man då beställa ny box.

    Trots det, mycket konstigt att man besvarar kundfrågor på det sättet, vad jag vet så ska CD kunna registrera
    vilket kort dom vill mot en box, har ju inget att göra med vilken box eller kort man använder. Konstigt minst
    sagt.

    Och eftersom den nya Android boxen också har ett sim kort så antar jag att man har för avsikt att gå över
    till enbart sim kort i boxarna och skippa dom stora smart cards. Varför förstår jag inte, alla boxar har ju
    i alla tider typ haft smartcards ända sedan kanalerna var analoga.

Liknande ämnen

  1. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2017-10-06, 19:09
  2. Canal Digital med Canal+ multiab
    Av thomasiby i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-11-15, 16:24
  3. Dolby Digital på Canal Digital?
    Av qbjorn i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-10-05, 13:40
  4. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-10-20, 10:59
  5. canal digital hyr box analog eller digital?
    Av reecord i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-06-12, 22:37

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss