Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Arris 3000 viasat box

  1. #1
    Seniormedlem wizzs avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    178
    Tackad
    6 gånger

    Arris 3000 viasat box

    Drog i helgen igång boxen, Ja vad säger man sämsta boxen jag haft tyvärr.
    Det som är beklagligt är att den inte direkt är trevlig att hantera om man ser till det jag är van vid (Vu+ solso2)

    Sedan klagar den hela tiden på att signalen är dålig vilket jag aldrig haft problem med i den förra eller någon annan av mina boxar (arris 3000 har budget komponenter troligen).
    Såg i inställningar att det var förvalt en Defalut transponder och kanske den som ger problemet men vilken är att föredra?

    Funderar skarpt på att lämna hela digitala världen via parabol till förmån för IPTV men då får jag hela familjen på mig om jag gör en sådan drastisk förändring så vad har jag för alternativ? tips mottages.
    Kanske skall skicka tillbax deras super arris 3000 i utbyte mot en Samsung istället eller rent av en modul eller gå över till CD.
    Det enda jag inte gillar med CD är deras långa bindningstider.

    Så står i ett vägval och vet inte åt vilket håll jag skall gå.

  2. #2
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Jag skulle välja att gå över till CD, gillar du inte bindningstiderna, titta om det finns någon som säljer
    begagnat, man kan ta över befintliga abonnemang och då skulle du få kortare bindningstid. Det är
    bara när man tecknar nytt som det är 2år, därefter tror jag det är 3mån uppsägning. Eller så fanns
    valet 1år men högre kostnad, äsch minns inte så kolla hur det ligger till.

    Den vita boxen suger numera, blev seg iom en uppgradering av programvaran så den boxen som funkar bäst är deras
    nyaste svarta boxen med inbyggt WiFi om man nu vill använda det. Funkar bra och är snabb, den
    vita boxen VAR bra tidigare, vet inte vad som hände men något skit har dom gjort med sin firmware
    så den blev dubbelt så seg jämfört med tidigare.

    Iofs så är väl inte CD boxarna så bra, nog kunde som vara betydligt bättre, jag vill påstå att deras
    play tjänst är det bästa som ingår när man har abonnemang. Smidigt att kunna titta på saker
    som man missat.

    Du kanske ska kolla om du har bra signal, det kan ju vara så att den är lite taskig och det är ju alltid
    bra att ha så bra signal som möjligt.

  3. #3
    Seniormedlem wizzs avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    178
    Tackad
    6 gånger
    Japp funderar på att gå över till CD.

  4. #4
    Seniormedlem wizzs avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    178
    Tackad
    6 gånger
    Lite redogörelse efter ett tag med denna skit box från Viasat.
    Ständigt klagar den på signalen fast alla andra boxar jag testat får jag full signalstyrka på.
    Sedan hänger sig boxen efter en dags tittande och då måste man rycka sladden för omstart.
    Lite lätt duggregn och du har bild sallad så bara att stämnga av och kolla på stream istället.

    Så ni som väljer att fortsätta med Viasat som leverantör välj annan box helt klart då denna är rena dyngan.

    Väljer att gå över till CD istället då Via inte vill byta ut boxen kostnadsfritt mot en lite bättre box utan då får man påslag på bindningstiden med samt skall hosta upp 800kr med.

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    526
    Tackad
    37 gånger
    Byt till modul från viasat o skaffa en mottagare eller tv som modulen funkar i. Eller byt till CD. (modul, funkar i de flesta mottagare med modulplats)
    Tyvärr vägrade via ge mig en modul kostnadsfritt (de kunde ge billigaste boxen utan kostnad, troligen arrisboxen du pratar om, om jag förlängde abot 2 år) Blev att jag avslutade istället och bytte till CD.
    Blev tyvärr att jag fick dubbla operatörer i en månad med den extra kostnaden det innebar (CD hade ett exremt bra erbjudande i julas som jag hoppade på, bla 6 mån gratis samt 3000 kr att handla för i den affären jag tecknade abot (undrar hur mkt återförsäljarna får av CD för varje sålt 24mån abo när dom kunde ge 3000 att handla för...). (Ok eg blev det inte dubbla kostander den månaden men hade varit bättre att skjuta CD en månad frammåt)
    Det roliga är att mitt uppsagda via kort fortfarande fungerar på vissa SD kanaler, troligen inte länge till dock...

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    Mar 2004
    Inlägg
    58
    Tackad
    13 gånger
    Ja läser man viasats facebook så var övergången till HD en stor flopp.
    De kan inte ha testat sitt system innan övergången.
    Och till de försökte de tvinga på sina HD mottagare.
    Vu+ Ultimo 4K , 2* VU+ Solo2 , Formuler Z10 Pro Max, Formuler Z11 Pro Max

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    526
    Tackad
    37 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Piraya Visa inlägg
    Ja läser man viasats facebook så var övergången till HD en stor flopp.
    De kan inte ha testat sitt system innan övergången.
    Och till de försökte de tvinga på sina HD mottagare.
    Problemet är nog att de hade alldeles för kort tid mellan att de släppte HD kanalerna till alla kunderna fram tills att de stängde utsändningen av SD kanalerna. Att ge HD till alla kunderna skulle de börjat med redan i oktober 2017, gärna tidigare så att de blev den första förändringen i teknikövergången, då hade dessutom de kunderna som tvingades byta box fått en kvalitetshöjning direkt. Nu väntade de ända till 23/3 med att ge HD, o sen släckte de SD 3/4...
    Korten hos "SD-kunderna" hann inte bli uppdaterade med entitlements för HD kanalerna innan de stängde utsändningen av SD kanalerna.
    Jag känner några som haft viasat HD länge (orginalboxar) och de hade inga problem alls.
    Dessutom har de inte gett nån information om att alla skulle få HD förrän nu nyligen.
    Frågan är vad som händer med de kunder som tecknat till HD (för 129kr/mån extra med 24 nya mån bindning på hela abot) nu i år före 23/3, får de någon kompensation eller de ska betala 129kr mer per månad (än en kund utan HD-tillägget) för samma tjänst resten av sin bindningstid? För inte kan de väl höja priset för SD-kunder under bindningstiden?

  8. #8
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 059
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Vem orkar med ViaFnatt längre, sa upp det när de började mailspamma om att du MÅSTE byta box.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

Liknande ämnen

  1. Kaon k-3000 hd pvr
    Av ormfot i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-05-06, 14:16
  2. Humax 3000/3010/4000 Premier/D+ au.
    Av sikH i forum Övriga mottagare
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-07-23, 23:24
  3. DG Station Relook 3000 - info?
    Av sneeze i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-02-23, 12:35
  4. [LÖST] Topfield 3000
    Av esset77 i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-11-05, 15:13
  5. Topfield 3000
    Av Jonta i forum Viasat
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-05-10, 01:29

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss