eura665, det är inte alltid lynsat informationen stämmer.

Jag tycker kingofsat är en något bättre sida som uppdateras oftare när det sker förändringar. Samt
det är lite lättare att hitta just den informationen man behöver. Å andra sidan är det inte så ofta saker
ändras.

Förutom nu när Viasat håller på och ska förändra massa saker, men det är nog avslutat inom sex månader
och allt blir som vanligt.

Själv är jag lite sur på att SR samt alla de kommersiella radiokanalerna inte sänder ut via satellit via båda Viasat
och Canal Digital. NRK finns ju och det är ju bra. Men det tycks inte vara populärt att sända ut radio via satellit i
Norden av någon anledning. Man kan streama men inte samma sak tycker jag, satellit är garanterat avbrottsfritt
och inga störningar, eller att saker bryts.

Det lustiga är att SVT kan envisas med att sända ut alla lokal sändningar på en helt transponder, det måste
kosta multum och nog kan man lätt klämma in radiokanalerna dom tar ju inte mycket plats. Borde varit mer
intressant sedan dom valde att inte satsa på digital radio, även om utbyggnad pågår i än riktigt långsamt takt.

Jag lyssnar faktiskt ganska mycket på NRK radio via satellit, smidigt och köra ut det på hifi så att säga och
riktigt bra ljud är det också jämfört med FM.