Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 11 av 11

Ämne: Com Hem Tv Hub - ny box Android TV

  1. #11
    Körde via min "egen" router och ut först men fick då kanalbytes tider
    på runt 20-25 sekunder och ingen "äkta" Udp-Streaming. Nu när jag
    kör direkt via fiber-konverten och på Comhems nät så är switchen mellan
    kanaler t.o.m snabbare än på deras tivo box via koax. Dessutom så
    rekomenderar Comhem detta själva. Kan kanske ha med framtida
    tjänster osv att göra.

    Kan väl passa på att ge lite bakgrunds info också:

    Bor i Hässelby/Stockholm och här kommer Comhem att sluta helt med Coax/Tre hål i väggen.
    Dem har sålt ut hela Coax nätet/infrastrukturen till Telia och kommer att leverera Tv till endast
    fiber nätet fr.o.m 1:a Juli 2018. När jag fick min Tv-Hub så var jag tvungen att ange mitt lägenhets nummer
    till dem så att dem skulle kunna konfa allt rätt, vilket gör att jag misstänker att fiberporten till min lägenhet
    öppnades/konfades för Comhems Tv. Om jag förstått allt rätt så körs Comhems TV på ett eget V-Lan här.
    Inför allt detta så byttes all utrustning i Fiber centralen + att vi fick nya Media converters/Fiberomvandlare
    i lägenheterna. Så allt är nytt och ny confat här. Kommer att testa och leka lite i framtiden så man vet vad
    som går/inte går att göra.

    Dessutom är juh en av de stora fördelarna med att köra Tv-Hubben direkt i media konverten att allt jag kör i
    Tv-Hubben, t.ex streamingen via Netflix ( och ja, jag har testat UHD streaming och det funkar perfekt ) och
    övriga appar och tjänster inte belastar "mitt" Internet på något sätt. Så jag kan t.ex kolla en film i Uhd i Tv-Hubben
    och ändå få ut 100/100 över mitt internet ( vilket är vad jag har idag ).
    Senast redigerad av oddball den 2018-06-14 klockan 23:14.

Liknande ämnen

  1. android boxar?
    Av Biasse i forum Övriga mottagare
    Svar: 46
    Senaste inlägg: 2014-09-06, 17:38
  2. VU+ Player android
    Av aigbg i forum Vu+
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2013-12-04, 17:50
  3. Tivo + pc, android?
    Av Rnsthh i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-11-13, 16:00
  4. ts på Android
    Av janbananfan i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-08-16, 10:41

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss