Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Viasats USB-minne på 32 GB

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2009
    Inlägg
    154
    Tackad
    1 gånger

    Viasats USB-minne på 32 GB

    Jag har ett USB-minne från viasat ,som jag använde i Viasats 4k-box. Det visar sig att minnet är uppdelat i två - en på 3 GB och det andra på 25,7 GB. Jag formaterade om båda var för sig, men jag får bara den lilla delen att fungera på min DENON-förstärkare. Kan man formatera så att man får ihop dessa till en enhet? Jag tänkte använda detta lilla fina USB-minne för att lagra lite musik på.
    Vu+uno4K, extern HDD 1 TB, T90 och actuator som motorparabol med Gibertini 130.
    Vu+Duo2 med Openesi-9.0. 2xS2, HDD 500 GB, T90.
    GigaBlue UHD QUAD 4k
    DM800HDse, OpenPLi 7.3
    T90-parabol, (5,0 W - 0,9 W - 5,0 E - 9,0 E - 13,0 E - 16,0 E - 19,2 E - 23,5 E - 28,2 E - 31,5E)

  2. #2
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av golfbotte Visa inlägg
    Jag har ett USB-minne från viasat ,som jag använde i Viasats 4k-box. Det visar sig att minnet är uppdelat i två - en på 3 GB och det andra på 25,7 GB. Jag formaterade om båda var för sig, men jag får bara den lilla delen att fungera på min DENON-förstärkare. Kan man formatera så att man får ihop dessa till en enhet? Jag tänkte använda detta lilla fina USB-minne för att lagra lite musik på.
    Du måste ta bort båda partitionerna och sedan skapa en ny partition över hela USB-minnet. Det kan vara lite knöligt att göra sådant i Windows, du kan prova diskhanteraren men det är inte alltid den vill ta bort alla partitioner. Jag brukar göra sådant m.h.a. fdisk i Linux så slipper man tjafs. När du har en ny partition över hela USB-minnet kan du formatera den i Windows.

    Obligatorisk varning:
    När man pillar med partitioner måste man vara MYCKET försiktig så man INTE raderar fel partition (typ sin hårddisk).
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #3
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Kör HP's verktyg för att ordna upp sånt, den raderar allt och skapar en stor partition över hela minnet. Simpelt och snabbt.

    https://filehippo.com/download_hp_us...e_format_tool/
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2012
    Ort
    östergötland
    Inlägg
    1 762
    Tackad
    99 gånger
    jag kör detta enkelt o smidigt o gratis med
    https://www.partitionwizard.com/free...n-manager.html

Liknande ämnen

  1. Viasats Ultra HD box
    Av putta i forum Viasat
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2017-11-18, 13:40
  2. Viasats egna box
    Av ixxa i forum Viasat
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-11-10, 19:00
  3. Viasats Thompson box
    Av sopranos i forum Viasat
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-07-06, 09:29
  4. [LÖST] Viasats gone??
    Av Tobe i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-01-05, 17:13

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss