Resultat 1 till 9 av 9

mne: switch fr att vlja min vu+ el original mottagare

Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2005
    Inlgg
    336
    Tackad
    10 gnger

switch fr att vlja min vu+ el original mottagare

Det ska finnas nn liten switch som har en utgng till lnb samt 2 ingngar ifrn mottagare och mottagaren som sitter p ingng A har prioritet ver mottagare p ingng B s ska man kika p mottagare B s mste man stnga av mottagare A frst fr att f igenom strm till lnb, ja ni fattar va

Jag vet att dessa switchar finns men kommer inte ihg vad den typen av switch kallas eller var man kan handla dessa.

Vore fantastiskt med lite info om detta

Jag vet att jag tidigare i r lste nt inlgg om detta men hittar det inte nu...

ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlgg
    8 917
    Tackad
    1 010 gnger
    Det r nog en prioritets-switch du tnker p.
    https://www.satpro.se/default.asp?id...28&ucat_nr=105
    Kanske finns billigare ngon annan stans.
    Har du frgor om hur man gr, stll dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Anvnd SK i forumet. LS Guider och Wikis. Testa!!

ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlgg
    8 917
    Tackad
    1 010 gnger
    Denna r samma som jag lnkade till:
    https://www.kjell.com/se/sortiment/l...parabol-p30307

De andra r en DiseqC-switch och en vanlig splitter.
    Har du frgor om hur man gr, stll dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Anvnd SK i forumet. LS Guider och Wikis. Testa!!

Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2012
    Inlgg
    1 635
    Tackad
    90 gnger
    vet det billigare r det med men
    lnkade till flera var osker p vad han ville igentligen s han fick flera alternativ

Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlgg
    1 527
    Tackad
    99 gnger
    Behver han en sdan switch? I ett annat inlgg pratade han om satCR.

Med sdan koppling kan han vl ta signalen frn en box till nsta utan att behva titta p samma kanal, eller?

Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2012
    Inlgg
    1 635
    Tackad
    90 gnger
    frgan r ju om han sjlv vet vilken mottagare han vill ha och pratar om
    d han har samma frga med olika boxar ?
    @schwede30 visst men kan ocks anvnda en 4vgs powerpass som slpper igenom och kan koppla upp till 4 boxar p en kabel via satCr
    https://www.kjell.com/se/sortiment/l...-2-vags-p39727'
    ett exempel bara p lnken ovan

Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlgg
    327
    Tackad
    15 gnger
    en prioritets switch har 2 utgngar (master och slave) till 2 olika mottagare
    mottagaren kopplad till master-utgngen har prioritet ver slave utgngen, dvs om den mottagaren sls p s tar den ver huvudet. Frst nr master-mottagaren r avstngd s fr slave-mottagaren tillgng till huvudet.
    MEN. Detta fungerar bara om man har En mottagare som verkligen bryter spnningsmatningen till huvudet nr den stts i standby.
    Samtliga orginal CD och via mottagare jag testat fortstter spnningsmata huvudet nr man bryter strmmen (fr att kunna gra firmware uppdateringar nattetid, uppdatera epg mm) och d fungerar det inte. Dock borde det funka om vu-mottagaren kopplas som master (om denna bryter strmmen i standby) men d kommer ett annat problem (om man har diseq-sw). Orginalmottagare (HD) frn bde via och cd brukar inte kunna styra diseq-switchar. Detta kan man lsa med att sl p en kanal p samma satellit som orginalboxen vill ha innan man stter den i standby, men funktionen upplevde jag nd inte som helt 100%. Ibland nr man zappade p orginalboxen s slutade det pltsligt att funka och d visade det sig att diseq-switchen bytt satellit. Kanske rkade det bli ngt spnningsfall vid zappandet som liknande ett diseq kommando s switchen bytte lge.
    det bsta r om du kan ge orginalboxen en egen kabel till sitt eget huvud (huvudet kan vara ett twin eller quad om du vill anvnda det p vu boxen med.
    jag har en prio switch liggande om du vill kpa d jag inte orkade med dessa problemen.

Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2005
    Inlgg
    336
    Tackad
    10 gnger
    Tack alla som svarat i trden, det r sklart en prioritets switch jag behver. Det blir den frn kjell.com som var ett bra pris p

@schwede30/jo1
    Jo jag vet vad jag pratar om
    Denna frga gllde prioritets switch och den i andra trden gllde satCR precis som jag skrivit ...

Liknande mnen

1. Hjlp mig att vlja mottagare
    Av reecord i forum Boxer
    Svar: 0
    Senaste inlgg: 2007-10-21, 20:39
  2. Vilken mottagare skall man vlja ????
    Av xtal i forum vriga mottagare
    Svar: 2
    Senaste inlgg: 2005-03-09, 20:03
  3. Vilken mottagare ska man vlja?
    Av the judge i forum vriga mottagare
    Svar: 9
    Senaste inlgg: 2004-08-25, 11:06
  4. Vilken mottagare skall man vlja ?
    Av tcbkindh i forum vriga mottagare
    Svar: 7
    Senaste inlgg: 2004-04-10, 22:12
  5. Svar: 3
    Senaste inlgg: 2003-05-14, 17:19

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •  
std oss
ComHit.net r en ideell sidan som drivs helt utan reklamintkter, detta fr att du som anvndare ska slippa all strande reklam och diskutera de saker du r intresserad av.
Skulle man dremot knna att man vill donera en slant fr att hjlpa ComHit.net att bli bttre r ni vlkomna att donera via lnken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Flj oss