Resultat 1 till 7 av 7

mne: Hur lnge hller ett programkort?

ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlgg
    8 917
    Tackad
    1 010 gnger

Hur lnge hller ett programkort?

Det verkar som att mitt programkort frn CD har gett upp. Oscam kan inte lngre lsa ut ngra entitlements. Nr jag testar med andra programkort i samma server och lsare gr det fint att lsa ut entitlements frn de korten men allts inte frn mitt CD-kort.

Kortet r 9 eller 10 r gammalt. Vad r normal livslngd? Vad r bsta argumenten fr att f CD att skicka ett nytt kort utan att behva diskutera s mycket vilken box jag anvnder?

Jag har en gammal CD original HD box PVR 101-ST som inte varit igng p 8-9 r. Naturligtvis vill den inte fungera nu nr jag ska testa kortet i den. Frmodligen har den dtt av lderdomssvaghet...

Om CD vill tvinga p mig en ny box vilken r bst att vlja? Tnker ju inte anvnda deras box nd utan hoppas kunna fortstta anvnda min Vu+ Duo2.

P.S. Har testat kortet i annan server med samma resultat s jag r 99,9% sker p att det r kortet som har gett upp.

Uppdatering:
    Efter att originalboxen sttt och blinkat med alla mjliga felkoder c:a 45 minuter s gick den faktiskt igng. Det gr det ju enklare fr mig i min dialog med CD d jag bara kan begra nytt kort. Originalboxen sger:
    "Kortfel. Kontrollera att kortet sitter i..."
    Senast redigerad av atomized den 2018-06-09 klockan 00:52.
    Har du frgor om hur man gr, stll dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Anvnd SK i forumet. LS Guider och Wikis. Testa!!

Seniormedlem rickis avatar
    Reg.datum
    Aug 2005
    Inlgg
    1 247
    Tackad
    39 gnger
    Bara sg att du behver ett nytt kort och att du anvnder en egen mottagare,
    SOLO 4K
    VU+ Solo2.
    Openpli 6.0
    Oscam, Oscam-emu
    parabol 90 med motor
    parabol 75 fast

Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlgg
    1 527
    Tackad
    99 gnger
    Har frsttt att om man vill ha ett kort med samma funktion som ditt nuvarande kan de inte hindra dig, men de har blivit tillsagda att ge dig bra erbjudanden p kort och boxar dr du behver skriva ett nytt, fr CD bttre kontrakt.

ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlgg
    8 917
    Tackad
    1 010 gnger
    Har pratat med CD och de var direkt inne p att de skulle skicka ett nytt kort. Det var inte tal om ngon ny box. Jag t.o.m. frgade om de kunde ge ngot erbjudande p en ny box eftersom jag har en s gammal box, men han svarade bara att de inte hade ngra kampanjer p nya boxar.

S de skickar ett nytt kort och frhoppningsvis lser det problemet. Det var lite surt att de envisades med att ta en fraktavgift p 59:- fr utbyteskortet, men jag fick ett erbjudande som kompensation. Om jag band mig i 12 mnader skulle jag f tv mnader fritt p familjepaketet och tre mnader halva priset p Cmore Standard. Jag accepterade fr 12 mnader r ju ganska kort tid och vrdet p erbjudandet r nstan en tusenlapp s det kompenserar ju fraktavgiften.
    Har du frgor om hur man gr, stll dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Anvnd SK i forumet. LS Guider och Wikis. Testa!!

Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlgg
    180
    Tackad
    10 gnger
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlgg
    Har pratat med CD och de var direkt inne p att de skulle skicka ett nytt kort. Det var inte tal om ngon ny box. Jag t.o.m. frgade om de kunde ge ngot erbjudande p en ny box eftersom jag har en s gammal box, men han svarade bara att de inte hade ngra kampanjer p nya boxar.

S de skickar ett nytt kort och frhoppningsvis lser det problemet. Det var lite surt att de envisades med att ta en fraktavgift p 59:- fr utbyteskortet, men jag fick ett erbjudande som kompensation. Om jag band mig i 12 mnader skulle jag f tv mnader fritt p familjepaketet och tre mnader halva priset p Cmore Standard. Jag accepterade fr 12 mnader r ju ganska kort tid och vrdet p erbjudandet r nstan en tusenlapp s det kompenserar ju fraktavgiften.
    Detta inlgg har inget med ditt kort att gra, men kanal bolagen verkar vara lite genersa just nu?
    S jag knner fr att gra denna komentar! Angende min uppsgning av Viasat nu nr det inte gr att kortdela
    i oscam lngre dom har slckt dom flesta sd.

S nr jag ringde och ville avsluta mitt abb s ville dom inte tappa mig som kund efter 20 r
    jag accepterade 12 mnader fr halva priset 359 kr/mn fr hela paketet premium i HD.

Kpte ingen ny box som dom ville, utan dammade av en gammal samsung dsb-h670n
    den r s gott som ny d den aldrig anvnts.

Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlgg
    1 527
    Tackad
    99 gnger
    Lyckliga dig! Nr jag behvde ett utbyteskort fick jag dra det ur dem; tminstone om jag inte kunde tnka mig att kpa deras senaste box och lsa kortet till den.

Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Inlgg
    2 443
    Tackad
    52 gnger
    Oj d, 10r gammalt jag d r det nog dags fr kortet att ge upp. Mitt kort gick snder, drefter boxen. Men jag klarade mig i 6r trots allt och det r ganska bra anser jag. Anledningen till att korten
    gr snder r ju att man inte kan skriva till kortet i all evighet, precis som man kan slita ut SSD, hrddiskar och annat. ven elektronik ldras ju ven om du inte anvnder den, kemiska processer
    i komponenter och annat.

Dremot kan jag tnka mig att nyare kort faktiskt hller betydligt lngre n dom ldre. Pga att man har bttre teknik fr tillverkning och korten faktiskt rymmer mycket mer information numera osv. En
    bekant berttade att han till slut fixade nytt sim-kort till mobilen i samband med ngon deal med ny smartphone, och d fanns det pltsligt otroligt mycket mer plats fr telefonnummer n p
    det gamla SIM-kortet s tekniken gr framt ven om vi inte sjlv alltid mrker av det.

Liknande mnen

1. Hller min DM500HD p att ge upp?
    Av chester11 i forum Dreambox
    Svar: 8
    Senaste inlgg: 2014-12-22, 23:40
  2. [LST] Hller dem p och kncka det nu?
    Av kotten81 i forum Com Hem
    Svar: 6
    Senaste inlgg: 2004-04-02, 13:54
  3. hmm vad hller CH p med ?
    Av Aonn i forum Com Hem
    Svar: 3
    Senaste inlgg: 2003-11-27, 22:49
  4. Hller med
    Av NGPatrik i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlgg: 2003-04-14, 15:54
  5. vaed hller dom p med
    Av wiggen-cx i forum Viasat
    Svar: 2
    Senaste inlgg: 2003-02-21, 16:16

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •  
std oss
ComHit.net r en ideell sidan som drivs helt utan reklamintkter, detta fr att du som anvndare ska slippa all strande reklam och diskutera de saker du r intresserad av.
Skulle man dremot knna att man vill donera en slant fr att hjlpa ComHit.net att bli bttre r ni vlkomna att donera via lnken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Flj oss