Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 13 av 13

Ämne: Hur länge håller ett programkort?

  1. #11
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Inlägg
    1 682
    Tackad
    90 gånger
    Tror inte att Wavefield S2002 duger som server, verkar inte vara linux i den.

    Gigablue UHD Quad 4K
    VU+ Solo2.
    Openpli 8.1
    Oscam, Oscam-emu
    parabol 90 med motor
    parabol 75 fast

  2. #12
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    [QUOTE=Tessok;259170]
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    OpenPLi är ett bra val om du hittar en version som stöder DM800. Oscam brukar man ladda ner från Plugin-menyn i boxen. Välj den nyaste versionen du kan hitta där.[/QUOTE
    O
    Det verkar som du har kläm på detta :-) En av mina DM800HD är lite sisådär att få kontakt med emellanåt. Hittar inget direkt fel, men den är seg och svarar dåligt.
    Jag har skickat in ny FW och secondstage 84 men ingen förändring. Troligtvis får den hamna på hyllan o samla damm.
    Alltså 1 DM800HD i källarplanet och 1 i sommarstugan samt i SERVER i vardagsrummet. Vilken Server skall jag lägga pengarna på. VU+ finns bra support och även plugin.
    Canal Digital har väl pairing på sina moduler och programkort. Finns det alternativ som kan vara bra? Jag har fullt abbonnemang på Canal Digital men vill dela till mina andra två boxarna.
    Wavefield S2002 rekommenderade SATellitproffsen och de har butik bara några kilometer bort . Tänkte om det blir affär att de kan justera parabolen och till och med byta ut den men kablar o allt.
    Om Wavefield S2002 är Linux baserad borde det flyta ihop med båda DM800HD.
    Jag vet inte så mycket om Dreambox specifika grejor då jag kört andra boxar. De senaste åren har jag kört Vu+ som jag kan rekommendera, bra kvalitet för rimliga pengar.

    När det gäller HW-pairing så är det än så länge endast de dyrare sportkanalerna som är pairade. Hela Familjepaketet och Cmore Standard är inte pairade och går att se med kortdelning. De HW-pairade kanalerna fungerar endast med vissa boxar och programvaror i CA-modul och då endast på den boxen som har CA-modulen. De går ej att kortdela.

    Wavefield S2002 stöds inte av OpenPLi. Du kan se vilka boxar de stöder på denna sida: https://openpli.org/
    Wavefield S2002 verkar inte vara en Linuxbox och är därmed inte lika konfigurerbar som en box som kan köra t.ex. OpenPLi. Jag skulle tro att Satpro rekommenderar den för att den klarar de pairade kanalerna med CA-modul, men du kan troligen inte kortdela från den.

    Du måste göra ett val. Antingen kortdela de icke pairade kanalerna till alla dina boxar och skita i de pairade kanalerna. Eller krångla med att få exakt rätt box och mjukvara samt modul för att kunna se alla kanaler inkl. de pairade på en box och inte kunna kortdela.
    Om man vill både kunna se de pairade kanalerna samt kortdela får man kombinera metoderna. Skaffa tvillingkort och använda ett kort för kortdelning och ett i en godkänd CA-modul för att se de pairade kanalerna på en mottagare.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #13
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 059
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Jag har ett gäng med SmartWi moduler (3 st) där jag har 2 stycken i min VU+ Solo2 samt i VU+ Solo4K, och den tredje har jag för kortdelning med newcs och cardserverproxy. Funkar perfekt. Ser alla icke parade kanaler på alla mina 5 boxar(!!) & de parade kanalerna på Solo2 & Solo4K.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

Liknande ämnen

  1. Håller min DM500HD på att ge upp?
    Av chester11 i forum Dreambox
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2014-12-23, 00:40
  2. [LÖST] Håller dem på och knäcka det nu?
    Av kotten81 i forum Com Hem
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2004-04-02, 14:54
  3. hmm vad håller CH på med ?
    Av Aonn i forum Com Hem
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-11-27, 23:49
  4. Håller med
    Av NGPatrik i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-04-14, 16:54
  5. vaed håller dom på med
    Av wiggen-cx i forum Viasat
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-02-21, 17:16

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss