Resultat 1 till 10 av 13

Ämne: Hur länge håller ett programkort?

Trådad visning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger

    Hur länge håller ett programkort?

    Det verkar som att mitt programkort från CD har gett upp. Oscam kan inte längre läsa ut några entitlements. När jag testar med andra programkort i samma server och läsare går det fint att läsa ut entitlements från de korten men alltså inte från mitt CD-kort.

    Kortet är 9 eller 10 år gammalt. Vad är normal livslängd? Vad är bästa argumenten för att få CD att skicka ett nytt kort utan att behöva diskutera så mycket vilken box jag använder?

    Jag har en gammal CD original HD box PVR 101-ST som inte varit igång på 8-9 år. Naturligtvis vill den inte fungera nu när jag ska testa kortet i den. Förmodligen har den dött av ålderdomssvaghet...

    Om CD vill tvinga på mig en ny box vilken är bäst att välja? Tänker ju inte använda deras box ändå utan hoppas kunna fortsätta använda min Vu+ Duo2.

    P.S. Har testat kortet i annan server med samma resultat så jag är 99,9% säker på att det är kortet som har gett upp.

    Uppdatering:
    Efter att originalboxen stått och blinkat med alla möjliga felkoder c:a 45 minuter så gick den faktiskt igång. Det gör det ju enklare för mig i min dialog med CD då jag bara kan begära nytt kort. Originalboxen säger:
    "Kortfel. Kontrollera att kortet sitter i..."
    Senast redigerad av atomized den 2018-06-09 klockan 01:52.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


Liknande ämnen

  1. Håller min DM500HD på att ge upp?
    Av chester11 i forum Dreambox
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2014-12-23, 00:40
  2. [LÖST] Håller dem på och knäcka det nu?
    Av kotten81 i forum Com Hem
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2004-04-02, 14:54
  3. hmm vad håller CH på med ?
    Av Aonn i forum Com Hem
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-11-27, 23:49
  4. Håller med
    Av NGPatrik i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-04-14, 16:54
  5. vaed håller dom på med
    Av wiggen-cx i forum Viasat
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-02-21, 17:16

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss