Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 14

Ämne: Canal Digital - bästa boxen?

  1. #1
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger

    Canal Digital - bästa boxen?

    Är lite inne på att skaffa en ny originalbox till Canal Digital att ha som backup ifall min kortdelning eller Vu+ box strular.

    Det är ju samma pris 1299:- vare sig man väljer OnePlace eller HD-box Smart. Är det någon som har erfarenhet av dessa boxar? Hur är de? Vilken bör man välja?

    Inser att OnePlace är roligare med ny teknik, fler funktioner m.m. men har den barnsjukdomar? Är den gamla boxen ett pålitligare val?

    Kommer som sagt bara att använda originalboxen som backup så jag behöver inga kommentarer om att Vu+ eller Dreambox är att föredra, det vet jag redan!
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Fick höra av en representant för CD-återförsäljare att hårdvaran i Oneplace ör riktigt bra, men att mjukvaran inte var det. Detta var i början av maj. Nu är den kanske bättre.

  3. #3
    Färsking
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    29
    Tackad
    1 gånger
    Läs den här tråden! Oneplace boxen är allt annat än redo. Var själv redo att byta ut min VU+ Ultimo 4K men jag behåller den ett tag till.

    Att de inte verkat testa boxen överhuvudtaget innan man släpper den är skrämmande! Sedan skyller problemen med "att det är en ny box".

    https://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=335330

  4. #4
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av SLK320 Visa inlägg
    Läs den här tråden! Oneplace boxen är allt annat än redo. Var själv redo att byta ut min VU+ Ultimo 4K men jag behåller den ett tag till.

    Att de inte verkat testa boxen överhuvudtaget innan man släpper den är skrämmande! Sedan skyller problemen med "att det är en ny box".

    https://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=335330
    Tack för tipset. Jag plöjde 5-6 sidor av den där tråden och efter det så har väl min lust för OnePlace boxen minskat betydligt.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Inlägg
    1 682
    Tackad
    90 gånger
    Citat Ursprungligen postat av SLK320 Visa inlägg
    Läs den här tråden! Oneplace boxen är allt annat än redo. Var själv redo att byta ut min VU+ Ultimo 4K men jag behåller den ett tag till.

    Att de inte verkat testa boxen överhuvudtaget innan man släpper den är skrämmande! Sedan skyller problemen med "att det är en ny box".

    https://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=335330
    Hur fungerar din VU+ Ultimo 4K, är du nöjd med den?

    Gigablue UHD Quad 4K
    VU+ Solo2.
    Openpli 8.1
    Oscam, Oscam-emu
    parabol 90 med motor
    parabol 75 fast

  6. #6
    Färsking
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    29
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av ricki Visa inlägg
    Hur fungerar din VU+ Ultimo 4K, är du nöjd med den?
    Väldigt nöjd, kör med CA-modul från Canal Digital. Håller på och provar OpenATV image efter att kört OpenVIX i många år.

    Anledningen till ev ev byte till Oneplace är att jag ibland behöver möjligheten att spela in flera kanaler samtidigt, funkar ju inte med ca-modul tyvärr. Är även lite trött på att hålla på och söka efter kanaler när det är flyttar.
    Senast redigerad av SLK320 den 2018-06-09 klockan 21:52.

  7. #7
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Rent tekniskt så verkar OnePlace boxen intressant i.o.m. att den har möjlighet till fyra tuners och Unicable-system. Om den hade funkat bra kunde det varit en kanonbox. Men när man läser om alla buggar och drar sig till minnes alla buggar som varit med CD:s tidigare boxar så svalnar intresset rätt mycket.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Inlägg
    1 682
    Tackad
    90 gånger
    Jag vet ej vad du spelar in, men på dom flesta kanalerna behövs ej CA-modul, använd oscam och du blir nöjd.

    Gigablue UHD Quad 4K
    VU+ Solo2.
    Openpli 8.1
    Oscam, Oscam-emu
    parabol 90 med motor
    parabol 75 fast

  9. #9
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    atomized, precis. Den där boxen är för ny, kör android. Sedan finns det säkert en hel del begränsningar i boxen. Den använder dessutom SIM kort för att avkryptera, så ett vanligt smartcard passar inte man måste klippa ut eller bryta ut chippet. Precis som till en mobiltelefon om man t.ex. köper ett kontantkort, där har man allt i ett. SIM, Mini-SIM, micro-SIM. Jag tror dock inte nano-sim finns med, det är något man måste beställa.

    Bäst är den svarta HD-boxen som har den där runda cirkulära knappsatsen på framsidan. Kör linux, snabb, stabil. Möjlighet att montera hårddisk i boxen, eller använda via USB, WiFi osv. Men boxen är ju handikappad pga den programvaran dom kör. Så att den har två LNB ingångar är mer för att kunna spela in och titta på andra program parallellt än något annat. Sedan kör denna box också med SIM-kort. Det jag inte vet är om man beställer ett nytt smart card från dom, ifall man får ett som man kan bryta ut SIM-chippet från med siffrorna på baksidan av SIM-chippet.

    Måste nog ringa och fråga, sista gången jag frågade om boxar fick jag "hej kom och hjälp mig" svar. Kundtjänst är lite dryga tycker jag vad gäller lite mer avancerade frågor.

  10. #10
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Jag fick ett nytt programkort från CD idag och det såg ut precis som det gamla. D.v.s. i stor storlek och utan möjlighet att bryta ut någon mindre storlek.
    Skönt att grejerna är igång som vanligt nu i alla fall!
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


Liknande ämnen

  1. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2015-08-11, 23:08
  2. Canal Digital, det bästa?
    Av fisher i forum Canal Digital
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2012-01-04, 22:04
  3. bästa boxen?
    Av ritchie i forum Boxer
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-03-03, 17:20
  4. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-05-04, 09:43
  5. Bästa boxen?
    Av 5nine i forum Boxer
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2003-03-18, 23:30

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss