Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: DM900uhd överhettas

  1. #1
    Seniormedlem Stickans avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Inlägg
    789
    Tackad
    15 gånger

    DM900uhd överhettas

    Jag har noterat att min DM900 låst sig relativt ofta. Litet olika med vilken programvara som laddats in. Nu i värmeböljan ha det blivit tätare mellan låsningarna. Jag har avlägsnat överdelen och då fungerar boxen felfritt. Skulle behöva en fläkt för kylning, men undrar hur jag skall anslut denna. Det finns en vit kontakt med fyra stift som kanske skulle användas. Men vågar såklart inte chansa.

    Så tillsvidare kör jag med öppen låda. Tips?

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    Aug 2013
    Inlägg
    51
    Tackad
    2 gånger
    Tänkte svara att ja självklart är det en fläktkontakt.
    Men Googlade lite och folk verkar inte tro det, men köper inte riktigt det.
    Det ser ut som en PWM kontakt för fläkt, om det är det så borde det vara 12v konstant mellan pin 1 & 2.
    Men om den är DC styrd, vilket även vissa Dreamboxar som har PWM stödjer (alltså både DC & PWM styrning).
    Ja då beror ju spänningen på vad för inställningar som är satta i OS.
    Om din box inte har det, prova installera nått plugin för fläktstyrning & sedan mäta på kontakten, med hastigheten i plugin satt till max då...

    Lite bilder & diskussion ang detta: https://jb8a8f8.com/support/index.ph...-pictures.204/

  3. #3
    Seniormedlem Stickans avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Inlägg
    789
    Tackad
    15 gånger
    När jag skulle mäta spänningen över de två vänstra stiften, bootade boxen. Så jag avhåller mig nog från att labba. Den funkar ju alldeles utmärkt utan "tak över huvudet".

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    Aug 2013
    Inlägg
    51
    Tackad
    2 gånger
    Ok, ja det finns ju alltid USB fläktar annars

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2012
    Ort
    östergötland
    Inlägg
    1 762
    Tackad
    99 gånger
    jag kör men en 120mm fläkt som blåser på sidan av min db500hd
    funkar utan problem

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2013
    Inlägg
    115
    Tackad
    2 gånger
    varför kan de aldrig göra en box som funkar från start

    Har samma problem med 520

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2010
    Inlägg
    431
    Tackad
    35 gånger
    Jag har ställt min VU Duo på en kylplatta från Kjell för 179:-. Den är plan och förhållandevis tyst.

  8. #8
    Seniormedlem Stickans avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Inlägg
    789
    Tackad
    15 gånger
    Jag har fn en 6 cm 3-pin fläkt usb-ansluten inne i DM900 och då funkar boxen perfekt. Får hem en 4-pin fläkt om ett par dagar. Får se om den funkar när jag ansluter den till 4-pin kontakten i boxen.


    Skickat från min S8 via Tapatalk

    - - - - - - -

    Nu har jag fått min 4-pin fläkt. Som befarat så reagerar den inte när jag ansluter den till den vita 4-pin-kontakten på moderkortet. Jag har då snyggat till en avklippt usb-kabel som anslutits till 3-pin 6 cm fläkten. Funkar utmärkt, men litet synd att offra den enda usb.kontakten på baksidan. Finns dock en bakom luckan på framsidan.
    Senast redigerad av Stickan den 2018-07-27 klockan 19:52.
    Vu+Ultimo 4K DM900uhd DM920uhd DM7080HD

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss