Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: nu blir cmore bara en skitkanal snart då

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2012
    Ort
    östergötland
    Inlägg
    1 762
    Tackad
    99 gånger

    nu blir cmore bara en skitkanal snart då


  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    De är skit kanaler...

    Naturligtvis gillar jag dem när de visar fotboll eller ishockey. Men i matchpauserna är de så fruktansvärt tråkiga att jag stänger av eller byter kanal. Det brukar ta en halvtimme innan jag kommer ihåg att jag tittade på en match. Jag vet att Det är dyra sändningsrätter, men någonting kan de väl visa i pauserna och när det inte är någon match. Måste väl finnas en massa sporter som skulle bli jätteglada av att visa upp sig. Har sett CMOREs lastbilar utanför ishockeyarenan i Växjö flera gånger, men aldrig vågat cykla ner och frågat vad de har för utrustning och hur de gör för att ställa in parabolen. Jag tycker att det måste vara svårare ställa in en parabol för att SKICKA än att TA EMOT, eller tänker jag fel?

  3. #3
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Man frågar sig vad svenska staten (som är huvudägare i Telia) har för intresse av att köpa upp TV4? Staten har ju redan egna TV-kanaler.

    Citat Ursprungligen postat av Schwede30 Visa inlägg
    Jag tycker att det måste vara svårare ställa in en parabol för att SKICKA än att TA EMOT, eller tänker jag fel?
    Borde vara ungefär samma sak att ställa in parabolen för mottagning eller sändning tycker jag. Antennloben från en parabol är ju väldigt smal, närmast som ett streck så det gäller att pricka rätt. Men sändning eller mottagning borde gå på ett ut tycker jag. I båda fallen gäller det ju att pricka satelliten.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    Tror nog det kan vara positivt för CMore med ett starkt ägande.
    Som det ser ut idag med stora förluster kommer CMore bara bli sämre och sämre då Bonnier inte har muskler att ta hem buden på rättigheter.
    Sen det med statligt ägande är en annan diskussion men Regeringen har sagt ifrån och kommer försöka sätta stopp för affären.
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Med starka satelliter som THOR och ASTRA5 räcker det att vara hyfsat rätt för att få en tillräckligt bra signal och det kan skilja rätt mycket vridande mellan tillräcklig och optimal signalkvalitet.

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Blir galen snart..problem o få igång inbyggda wifi
    Av Saikare i forum Dreambox
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2015-11-26, 11:39
  2. Vad är det för fel, blir snart galen?
    Av milox i forum Dreambox
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-09-09, 23:14
  3. Jag blir tokig snart!
    Av espancor i forum Dreambox
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2009-09-17, 19:29
  4. Blir av med kabeltv snart
    Av Sonnyboy i forum Boxer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-07-04, 10:47

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss