Resultat 1 till 6 av 6

mne: Guide fr att terstlla saknade kanaler

Guide fr att terstlla saknade kanaler

r det Dreamboxedit som gller fr att lgga in kanaler som CD bytt frekvens p?
    Finns det inte ntt enklare stt att lsa detta direkt p boxen? Att den letar reda p vad den nya kanalen har fr frekvens och erstter den som ligger i kanallistan?

Gissar att det finns nn guide fr att uppdatera satellites.xml via dreamboxedit men hittar den inte. Jag gissar att jag inte gr p det smidigaste sttet s peka mig grna i rtt riktning =)

Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlgg
    6 844
    Tackad
    288 gnger
    Hmmmm.

Uppdatera bara boxen till den senaste versionen av din image. Gr sedan en ny kanalskning, och du fr in alla kanaler.
    VVSMF (VgaVgraSmMjukaFnster)
    Linux rules!

VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

S om jag uppdaterar boxen och sedan gr en kanalskning, s uppdaterar den mina kanallistor s de kanaler som inte funkat tidigare nu hoppar igng?
    Det gr ju ocks att bara gra en kanalskning och sedan manuellt uppdatera kanallistorna, men funkar det du skriver r det ju klart enklare.

Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlgg
    6 844
    Tackad
    288 gnger
    Hmmmm.

Dina egna favoritlistor mste du ALLTID uppdatera sjlv, ingen som gr det t dig. Vid en kanalskning s hamnar kanalerna under "Alla kanaler" & du flyttar sjlv ver drifrn till dina egna listor.
    VVSMF (VgaVgraSmMjukaFnster)
    Linux rules!

VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

Medlem
    Reg.datum
    Nov 2012
    Inlgg
    76
    Tackad
    13 gnger
    Sjlv tycker jag att http://www.vhannibal.net/ autosettings funkar riktigt bra dvs sjluppdaterande kanallistor d slipper man dreamboxedit. Brukar bara flytta om ordningen p favortitlistorna d dom Italienska listorna kommer frst.

Medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlgg
    71
    Tackad
    10 gnger
    innan ominstallation kan man via dcc2 g i under etc/enigma2 och spara sina favoritlistor till sin dator och kopiera tillbaka dessa efter ominstallation, detta brukar jag gra efter att ha installerat Vhannibal som eura665 freslr. http://www.vhannibal.net/

Liknande mnen

1. DM8000 Kanalskning Boxer, saknade kanaler
    Av Zoorg i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlgg: 2014-05-02, 20:53
  2. terstlla dreambox
    Av nachochips81 i forum Dreambox
    Svar: 13
    Senaste inlgg: 2010-10-20, 15:26
  3. Svar: 1
    Senaste inlgg: 2010-09-30, 21:42
  4. terstlla DB 500-S
    Av bob_dole18 i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlgg: 2007-12-10, 12:24
  5. terstlla M2
    Av hakank i forum vrigt
    Svar: 8
    Senaste inlgg: 2006-02-28, 22:55

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •  
std oss
ComHit.net r en ideell sidan som drivs helt utan reklamintkter, detta fr att du som anvndare ska slippa all strande reklam och diskutera de saker du r intresserad av.
Skulle man dremot knna att man vill donera en slant fr att hjlpa ComHit.net att bli bttre r ni vlkomna att donera via lnken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Flj oss