Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Guide för att återställa saknade kanaler

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    Mar 2013
    Inlägg
    48
    Tackad
    1 gånger

    Guide för att återställa saknade kanaler

    Är det Dreamboxedit som gäller för att lägga in kanaler som CD bytt frekvens på?
    Finns det inte nått enklare sätt att lösa detta direkt på boxen? Att den letar reda på vad den nya kanalen har för frekvens och ersätter den som ligger i kanallistan?

    Gissar att det finns nån guide för att uppdatera satellites.xml via dreamboxedit men hittar den inte. Jag gissar att jag inte gör på det smidigaste sättet så peka mig gärna i rätt riktning =)

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 059
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Uppdatera bara boxen till den senaste versionen av din image. Gör sedan en ny kanalsökning, och du får in alla kanaler.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    Mar 2013
    Inlägg
    48
    Tackad
    1 gånger
    Så om jag uppdaterar boxen och sedan gör en kanalsökning, så uppdaterar den mina kanallistor så de kanaler som inte funkat tidigare nu hoppar igång?
    Det går ju också att bara göra en kanalsökning och sedan manuellt uppdatera kanallistorna, men funkar det du skriver är det ju klart enklare.

  4. #4
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 059
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Dina egna favoritlistor måste du ALLTID uppdatera själv, ingen som gör det åt dig. Vid en kanalsökning så hamnar kanalerna under "Alla kanaler" & du flyttar själv över därifrån till dina egna listor.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2012
    Inlägg
    162
    Tackad
    48 gånger
    Själv tycker jag att http://www.vhannibal.net/ autosettings funkar riktigt bra dvs själuppdaterande kanallistor då slipper man dreamboxedit. Brukar bara flytta om ordningen på favortitlistorna då dom Italienska listorna kommer först.

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    139
    Tackad
    22 gånger
    innan ominstallation kan man via dcc2 gå i under etc/enigma2 och spara sina favoritlistor till sin dator och kopiera tillbaka dessa efter ominstallation, detta brukar jag göra efter att ha installerat Vhannibal som eura665 föreslår. http://www.vhannibal.net/

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-05-02, 21:53
  2. Återställa dreambox
    Av nachochips81 i forum Dreambox
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2010-10-20, 16:26
  3. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-09-30, 22:42
  4. Återställa DB 500-S
    Av bob_dole18 i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-12-10, 13:24
  5. Återställa M2
    Av hakank i forum Övrigt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-02-28, 23:55

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss