Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: är detta rätt

  1. #1
    Färsking
    Reg.datum
    Oct 2013
    Inlägg
    24
    Tackad
    1 gånger

    är detta rätt

    Skall inte astra vara på port a?
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  2. #2
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av genes161 Visa inlägg
    Skall inte astra vara på port a?
    Det finns inget rätt eller fel här utan det är helt upp till dig vad du väljer. Det som är viktigt är att det du ställer in stämmer med den fysiska kabeldragningen. Dock tror jag det är vanligt att ha Thor på port A, men det är som sagt inget krav utan något man väljer själv.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #3
    Färsking
    Reg.datum
    Oct 2013
    Inlägg
    24
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Det finns inget rätt eller fel här utan det är helt upp till dig vad du väljer. Det som är viktigt är att det du ställer in stämmer med den fysiska kabeldragningen. Dock tror jag det är vanligt att ha Thor på port A, men det är som sagt inget krav utan något man väljer själv.
    Lite otydlig kanske, men jag har två parabolhuvud. Och vill ha in bägge satelliterna. Jag har astra till vänster parabolhuvud när jag står bakom parabolen.

  4. #4
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 059
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Det beror på hur du har dragit kablarna till din diseq-switch. Det är den som bestämmer vad som är på A resp B. Får du ingen bild med ena varianten så byt plats på A & B.
    Senast redigerad av matkoh den 2018-08-11 klockan 05:40.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  5. #5
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av genes161 Visa inlägg
    Lite otydlig kanske, men jag har två parabolhuvud. Och vill ha in bägge satelliterna. Jag har astra till vänster parabolhuvud när jag står bakom parabolen.
    Som matkoh säger: Det beror på hur du har dragit kablarna. Och det vet ju bara du.

    Om du står bakom parabolen så är det vänstra huvudet till Thor. Du får följa den kabeln och se vilken port på DiseqC-switchen den går till. Sedan vet du hur du ska ställa in.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  6. #6
    Färsking
    Reg.datum
    Oct 2013
    Inlägg
    24
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Som matkoh säger: Det beror på hur du har dragit kablarna. Och det vet ju bara du.

    Om du står bakom parabolen så är det vänstra huvudet till Thor. Du får följa den kabeln och se vilken port på DiseqC-switchen den går till. Sedan vet du hur du ska ställa in.
    Jag har haft parabolen uppsatt i ca 7år nu. Jag har 2 lnb med 4 utgångar i vardera och då såklart 4 Diseq. Plötsligt funkar bara en box i huset. Noll sändning på dom andra 3. Så jag håller på med en massa uteslutningsmetoder för att lokaliser felet och allt bara snurrar i huvudet.... Därför mina märkliga frågor.

    Ska strax börja koppla boxen direkt i LNB utan diseq för att se om det hänt något i LNB huvudena.

  7. #7
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av genes161 Visa inlägg
    Jag har haft parabolen uppsatt i ca 7år nu. Jag har 2 lnb med 4 utgångar i vardera och då såklart 4 Diseq. Plötsligt funkar bara en box i huset. Noll sändning på dom andra 3. Så jag håller på med en massa uteslutningsmetoder för att lokaliser felet och allt bara snurrar i huvudet.... Därför mina märkliga frågor.

    Ska strax börja koppla boxen direkt i LNB utan diseq för att se om det hänt något i LNB huvudena.
    OK, hoppas du får ordning på det!
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  8. #8
    Färsking
    Reg.datum
    Oct 2013
    Inlägg
    24
    Tackad
    1 gånger
    Blev en massa strul hit och dit med lite dåliga kopplingar bla som gett upp. Verkar som att det är en Diseq som spökar till det. Har misstänkt både dålig tuner i boxen och trasig lnb. Men nu till sist efter mycket frustration så verkar det som att fallet blivit löst, puh.

Liknande ämnen

  1. Har jag förstått detta rätt gällande dragoncam?
    Av m_johan84 i forum Övriga mottagare
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-08-23, 00:04

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss