Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: HJÄLP!! Bytt DM med newcs till en VU box med OSCAM

  1. #1

    HJÄLP!! Bytt DM med newcs till en VU box med OSCAM

    Hej alla

    Jag har problem med ett få igång min nya VU+ box med OSCAM här hemma
    Bakgrund: Min DM800 funkar inte comhem:s pairingen hd kanaler så köpte en VU-box med CA-modul
    Nu får jag inte mina två DM boxar i sovrummen att funka mot den nya VU med OSCAM, en klient kör med CCcam och den andra med MGcamd

    Får VU boxen att funka lokalt med alla HD kanaler. Har nu läst och hållt på att testa i veckor men blir bara snurrigare o snurrigare

    Finns det någon som enkelt kan förklara hur settingen i OSCAM skall se ut? ..eller ge mig exempel filer oscam.server, oscam.conf och oscam.user


    Vore JÄTTE tacksam för lite hjälp och tips då jag nu kört fast

  2. #2
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Vet inte om jag förstår dig rätt. Men har du bara ett programkort och det sitter i CA-modulen så kan du inte kortdela från det kortet.
    Det går inte att kortdela från ett programkort som sitter i en CA-modul.

    Antingen får du skaffa ett tvillingkort och kordela det till de andra boxarna eller så får du prova att köra ditt programkort i en SmartWi eller liknande kortdelare och sätta ett klientkort i CA-modulen och ett annat i oscam-servern. Rekommenderar dock inte SmartWi lösningen då strulfaktorn kan bli rätt hög.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #3
    Hmm, okej. Det var trågigt att höra att det inte gå att få igång pairade HD kanalerna i boxarna i sovrummet som jag hade tänkt (en VU+ box med CA-modul)

    Förstår inte hur du menar med "Antingen får du skaffa ett tvillingkort och kordela det till de andra boxarna"??? Skulle pairingen funka då?

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2010
    Inlägg
    431
    Tackad
    35 gånger
    Hej.
    Om du inte ska titta på två boxar samtidigt funkar Remote Channel Stream Converter.

  5. #5
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av perisa Visa inlägg
    Hmm, okej. Det var trågigt att höra att det inte gå att få igång pairade HD kanalerna i boxarna i sovrummet som jag hade tänkt (en VU+ box med CA-modul)

    Förstår inte hur du menar med "Antingen får du skaffa ett tvillingkort och kordela det till de andra boxarna"??? Skulle pairingen funka då?
    Som jag sa så går det inte att kortdela från ett programkort som sitter i CA-modulen.

    Nu vet inte jag vilka kanaler som är HW-pairade på Comhem. Men vill du ha de HW-pairade kanalerna att funka på alla dina boxar måste du antingen skaffa ett programkort till varje box eller testa med någon form av kortdelare t.ex. SmartWi.

    Oscam kan inte fixa så att du kan få HW-pairade kanaler på flera boxar.
    Senast redigerad av atomized den 2018-08-20 klockan 18:09.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


Liknande ämnen

  1. Svar: 14
    Senaste inlägg: 2015-10-17, 15:46
  2. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-09-22, 07:47

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss