Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 15

Ämne: Köpråd, Vu+ Solo eller Vu Zero

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2014
    Inlägg
    41
    Tackad
    1 gånger

    Köpråd, Vu+ Solo eller Vu Zero

    Hallå,

    Behöver utöka med en box. Har idagsläget 2 st Vu+ Solo vilka fungerat problemfritt.

    Har möjlighet att köpa både Solo och Zero till bra pris av privatperson som avvecklar parabolen. Zero kostar några hundralappar mer givetvis, är det värt det?

    Förutsättningarna är den att jag har 2 tv med 1080P och dessa kommer leva kvar i många år till om de håller så behöver inte mer än 1080 på dessa TV. Sedan har jag en projektor som bara visar upp till 1080i som kommer bytas ut inom några år men då blir det en ny box som klarar mer än 1080 ändå.Om jag fattar rätt så klarar bara Solo 1080i medans Zero klarar 1080P.


    Till att börja med, stämmer det att Solo klarar max 1080i?

    Kommer bara använda boxarna till att titta på tv. Behöver inga extra funktioner m.m utan det är bara bildkvaliteten som är avgörande.
    Tanken går att Zero för att få en box med 1080P, är det värt det och märker man skillnad på en 46 med 1080P kontra 720P?

    Tacksam för råd.

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 059
    Tackad
    310 gånger
    HMmmmmm.

    Zero alla dagar i veckan, mer än dubbelt så snabb, dubbelt med FLASHminne, bättre upplösning ... Se gärna spec längre ner i länken: http://www.vuplus.com/sub/sub0102.php
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2014
    Inlägg
    41
    Tackad
    1 gånger
    Tack för ditt svar. Var riktigt nära att köpa 2st Zero men kom på i sista stund att kanske skall kolla upp om det vore bättre att satsa på en Dreambox istället. Kör mest vi parabol men även vissa kanaler via IPTV och där är det problem med texten på Vu+.

    Dock så verkar det enbart vara 8000 modellen som fortfarande uppdateras vad det gäller Openpli. 800 SE modellen har dock uppdaterats ganska nyligen, dock med Openpli 4. Kanske bättre satsa på en Dreambox för att få med all textning problemfritt?

  4. #4
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    Ja,om du tänker på text på iptv? dm800se funkar bättre än vu zero.
    VU+SOLO 4K
    KÖR BÄSTA IPTV

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2014
    Inlägg
    41
    Tackad
    1 gånger
    Uppdatering:

    Har köpt 2st begagnade DM, en 800HD SE och en 500HD SE v2.

    Kom dock på försent att 500HD Se v2 inte har stöd för Openpli vilket jag kör på nuvarande boxar. Har änu inte fått dem och när jag började efterforska så blev jag även osäker på om 800 är en V2 modell. Är en vit variant. Fanns den vita enbart på v2 eller fanns den även på vanliga 800HD SE?

    Vilket fall som helst var det lite dumt gällande Openpli, är så van att köra med det sedan tidigare så det tar emot lite att byta till något annat. Är det helt kört att få in Openpli i en 500HD SE v2 (ev. 800HD SE v2)

  6. #6
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    Openpli finns för dem också de är säkert kopior eller?
    Den vita är kopia 100%.
    VU+SOLO 4K
    KÖR BÄSTA IPTV

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2014
    Inlägg
    41
    Tackad
    1 gånger
    Jag utgick ifrån att de är original boxar. Något annat var det inte tal om men återstår att se när jag får dem.
    800HD SE v2 fanns väll i vit färg också även som original eller har jag sett fel där?

    Är det nu clone boxar så får jag hoppas de fungerar ändå eller brukar de krångla? I så fall får jag skicka tillbaka dem eller pruta på priset.

    Var hittar man Openpli för dessa boxar?

  8. #8
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    VU+SOLO 4K
    KÖR BÄSTA IPTV

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2014
    Inlägg
    41
    Tackad
    1 gånger
    Tackar så mycket för länken. Låter hoppfullt med Openpli även för dessa. Lär säker behöva hjälp ytterligare för att få in Openpli i dem men får återkomma när det är dags.

    Återstår att se när de kommer om de är original eller clone. Hur kan jag se det på själva boxen, 500 respektive 800?

  10. #10
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    Ta bilder på baksida då ser jag direkt om det är original eller kopior.
    VU+SOLO 4K
    KÖR BÄSTA IPTV

Liknande ämnen

  1. Dreambox DM900 eller Vu+ Solo 4K?
    Av surfarn i forum Dreambox
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2017-11-24, 14:10
  2. zero eller solo se
    Av ekke201 i forum Vu+
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-11-22, 19:34
  3. Vu+ Solo 2 eller VU+ Uno?
    Av wizz i forum Vu+
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-01-22, 15:35
  4. DM 800 SE V2 eller VU+SOLO 2
    Av edo34 i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-01-09, 17:09
  5. Vu+ solo clone eller Opticum XC-406p
    Av wisam89 i forum Övriga mottagare
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2014-01-07, 15:39

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss