Resultat 1 till 10 av 23

Ämne: uppgradera till 4k?

Trådad visning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #8
    Seniormedlem Stickans avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Inlägg
    790
    Tackad
    15 gånger
    Köpte en Ultimo 4K och undrar hur jag skall konfigurera Tuner C: tom Tuner H: ? Jag har ett vanligt DiSEqC-nät med 6 lnb. För att få möjlighet att spela in från flera kanaler samtidigt. Finns någon manual att hämta någonstans? Verkar som om det bara går att kolla kanaler på samma transponder.

    Rätt trist att man nu använder olika anslutningar för C/T2- tuner och S2-tuner. Jag hade förväntat mig att kunna utnyttja tre tunerplatser bättre. Nu är det två S2-tuner platser och endast en för C/T2-tuner. Jag hade föredragit haft det tvärtom för att slippa extern tuner för T2. Jag har alltså 1 twin S2-tuner, 1 C/T2 twin tuner samt 1 C/T2 usb-tuner (min "gamla" C/T2-tuner finns det inte plats för).

    Annars är jag nöjd med boxen. Den är nästan lika snabb vid kanalväxling som min DM900. Men jag lyckas inte få någon bild på de brittiska kanalerna på 27,5W. Funkar dock på DM900.
    Senast redigerad av Stickan den 2018-12-13 klockan 10:42.

Liknande ämnen

  1. Uppgradera en conax3.03 cam till conax 4.00?
    Av _com_bort_ i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-06-04, 18:21
  2. uppgradera bl75 till 76 ?
    Av grov i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-12-09, 16:10
  3. Hur uppgradera SIM 2.0 till SIM 2.01 ?
    Av imported_Harry_ i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-03-26, 15:43
  4. Uppgradera CA-modul till Videoguard
    Av Atrix i forum VideoGuard/NDS
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-05-12, 20:38

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss