Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 19 av 19

Ämne: strömproblem

  1. #11
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Vu+ uno s1 4k

  2. #12
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Inlägg
    1 682
    Tackad
    90 gånger
    Vågar du flasha om?

    Gigablue UHD Quad 4K
    VU+ Solo2.
    Openpli 8.1
    Oscam, Oscam-emu
    parabol 90 med motor
    parabol 75 fast

  3. #13
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Jag vågade flasha om och det verkar som om jag fick in openPLI i boxen. Fick göra om inställningarna fyra gånger innan mottagaren höll sig vid liv så länge att jag hann göra dem. Gjorde en kanalsökning på Astra28 innan det var dags att cykla till jobbet i morse. Får se om det har hjälpt någonting.

    Har börjat titta efter andra mottagare...

  4. #14
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Inlägg
    1 682
    Tackad
    90 gånger
    Det tar tid att vänja sig vid Linuxboxar du anar inte hur många gånger jag har fått börja om igen.
    Ska du köpa en annan Linuxbox så blir det inte lättare, såvida inte det verkligen är fel på boxen.

    Gigablue UHD Quad 4K
    VU+ Solo2.
    Openpli 8.1
    Oscam, Oscam-emu
    parabol 90 med motor
    parabol 75 fast

  5. #15
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Har haft linuxboxar i mer än 10 år så det är inte det. Spelar ingen roll vilken box man har om den hänger sig eller stänger av sig själv.

  6. #16
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Inlägg
    1 682
    Tackad
    90 gånger
    Helt rätt, men just att den startar om eller hänger sig kan ha så många andra orsaker än hårdvaran.

    Gigablue UHD Quad 4K
    VU+ Solo2.
    Openpli 8.1
    Oscam, Oscam-emu
    parabol 90 med motor
    parabol 75 fast

  7. #17
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Trodde inte på det så jag brydde inte om det tipset, men den uppför sig mycket bättre utan sitt lock. Antar att jag får borra en del hål i locket om jag sätter tillbaka det. Vilka ställen har sämst kylning när locket är på?

  8. #18
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Schwede30 Visa inlägg
    Trodde inte på det så jag brydde inte om det tipset, men den uppför sig mycket bättre utan sitt lock. Antar att jag får borra en del hål i locket om jag sätter tillbaka det. Vilka ställen har sämst kylning när locket är på?
    Vet inte hur det är på just den boxen, men generellt så kan tuner eller CPU bli varma. Kan vara någon spänningsregulator också. Kolla efter stora kretsar med kylfläns på. Man kan också känna försiktigt med fingret på olika ställen för att kolla hur varma komponenterna blir. Börja med att känna "i luften" några millimeter från misstänkt komponent så att du inte tar direkt på något som ev. är hett.

    Det bästa brukar vara att göra ett tillräckligt stort hål för att montera en liten fläkt som skapar luftväxling i lådan. Ett alternativ kan vara att ställa boxen på en laptopkylare typ: https://www.netonnet.se/art/dator/da...1/213189.9513/
    Senast redigerad av atomized den 2018-10-07 klockan 20:29.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  9. #19
    ComHit Crew Minimes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    2 267
    Tackad
    247 gånger
    Aldrig fel att plocka sönder boxen och rengöra fläktar, kylfänsar och pcbń från damm lite nu och då.
    dock så bör man vara "jordad" så man int råkar ladda ur någon krets med statisk elektricitet...
    Kolla även så tuner sitter i "socketen" ordenligt eller göra en "reseat", d.v.s. ta ur tunern och stoppa tillbaka den och se till att man sätter den på plats ordentligt.
    Dessa sätt som jag fixat en hel del DreamBoxar som kronglat.
    Aldrig fel att köra en nyare image sen heller efter detta.
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - OSCam Build 10611 - Omnikey 3121
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - Kodi 20.2
    Raspberry Pi 4 Slackware Arm 15.0 - Kodi 20.2
    Miraclebox Premium Twin HD - Openvix 5.2.040 - OSCam r11532 - (Neotion CI+ CA-modul)
    Sharp Aquos 40" LED-TV LC-40LE600S

Liknande ämnen

  1. Strömproblem i Miraclebox 9 HD S2 Twin PVR
    Av Figoprilla i forum Fortis/Miraclebox/Octagon/Wavefield
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-08-22, 18:21

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss