Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Inspelning från TV:n mottagare till USB-hårddisk

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    Mar 2014
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    66

    Inspelning från TV:n mottagare till USB-hårddisk

    Jag har en fråga om inspelning direkt från min TV på en USB-hårddisk.
    Vi har haft ett gemensamt kabelutbud i vårt område över fiber från Canal Digital med ett standardutbud med 16 analoga kanaler plus SVT-kanalerna och några till digitalt. Då har jag kunnat utnyttja EPG:n för att göra inspelningar av de senare. I våras meddelade CD att man överlät distributionen till Telenor/BBB men i övrigt skulle allt vara oförändrat. Den enda skillnaden var att när jag sökte in det nya utbudet fick jag välja ”Övriga” istället för Canal Digital. Efter detta går det bara att spela in c.a 12 sekunder av det digitala kabelutbudet och sedan kommer det upp ett meddelande som säger ”Stoppade inspelningen på grund av ingen signal”. Dessa 12 sek är av perfekt kvalitet.
    Jag har en Samsung UE46ES7005 med DVB-TSC. Jag har pratat med supporten på Samsung som säger att det måste bero på BBB som i sin tur menar att det beror på TV:n. Både det marksända digitala utbudet (Boxer) och CD:s satellitkanaler går dock att spela in på min USB-hårddisk från TV:ns inbyggda mottagare men inte de digitala kabelkanalerna. Dessutom är det så att det som spelas in på hårddisken inte går att flytta över till en dator eller liknande utan det är bara TV:n som kan läsa hårddisken. Jag antar att det är så p g a copyright. Är det någon som känner igen inspelningsproblemet? Det fungerade ju tidigare…..
    Senast redigerad av segerx den 2018-10-06 klockan 22:13.

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2010
    Inlägg
    431
    Tackad
    35 gånger
    Hur ser det ut om du försöker spela in en okodad kanal, tex SVT eller TV4 (ej HD-varianterna, de är kodade)?

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    Mar 2014
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    66
    Citat Ursprungligen postat av micklarn Visa inlägg
    Hur ser det ut om du försöker spela in en okodad kanal, tex SVT eller TV4 (ej HD-varianterna, de är kodade)?
    Det är bara SD-varianterna (576i) som vi har okodat i vårt utbud. De är dessa som inte går att spela in.

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Inspelning till extern hårddisk
    Av kapish i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2016-03-11, 19:33
  2. Inspelning till NAS från en DM-800SE
    Av stray i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2014-06-07, 05:27
  3. Pixligt vid inspelning till hårddisk
    Av dallelkpg i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-09-19, 23:08
  4. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-06-11, 11:40
  5. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-02-09, 01:49

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss