Löste problemet!
Jag la in orginalimagen från DMM och du fungerade det perfekt med ci modul.

Det fungerar inte med varken OpenATV 6.2 eller newnigma.
Hmm kanske borde testa äldre versioner av OpenAtv eftersom det faktiskt funkar i min dm8000 med openAtv6.0


Citat Ursprungligen postat av jippe Visa inlägg
Hej
Lyfter denna tråden då jag har samma problem.
Har en DM7020HDv2 med openAtv6.2.
CanalDigitals ci+ modul som de skickar ut till sina kunder (står bara en stor CanalDigital Logga på den men jag ska försöka kolla upp exakt tillverkare och modell)
Modulen fungerar perfekt i en tv med ci+ modulplats.
Den fungerar även i en DM8000 med openAtv 6.0. Hög bitrate stöd här ska vara avslaget, samt att man ska ta bort alla CAid tilldelningar till modulen annars tvärhänger sig boxen om man samtidigt har en softcam igång som är konfad för samma CAid. (Mudulen funkar även om man inte tilldelar några caid till den)
På dm7020hd däremot så blir det bara pixlar och störningar i bilden såfort jag sätter i modulen. Detta gäller även om jag har en softcam som kodar av bilden igång (och således inte har nått kort i ci+ modulen, såfort den sätts i slotten så blir det pixlar på bilden)
Sätter jag på "hög bitrate stöd" så blir det bara svart bild istället när modulen sätts in.
Om jag har softcamen avstängd och sätter i modulen (med kort i ) så blir det dock bild, men samma pixlar och störningar som jag nämt ovan.
Det spelar ingen roll om jag tilldelar caid eller kanalnummer till modulen, dock tvärhänger sig iaf inte boxen på samma sätt som dm8000 boxen om jag råkar ha både oscam igång och 0b00 caid tilldelat till modulen, men detta kan iofs vara ngt dom fixat i nyare versioner av openAtv
Nån tips som kan lösa problemet?