Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Tips på image

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    526
    Tackad
    37 gånger

    Tips på image

    Hej
    Har en dm8000HD, en dm7020HDv2, en dm800hdSE, en dm800HD samt en dm800HD clon (sim2.01).
    Kör lite olika images, openATV, openPli, newnigma och Gemini, nackdelen är att det inte går att kopiera alla filer rakt av mellan boxarna (inställningar mm) så jag skulle vilja köra samma image/distribution på alla.
    Har ni några tips? Jag trivs eg bäst med openATV men den är lite tungrodd för gamla boxar. newnigma känns ganska slimmad o snabb.
    https://www.comhit.net/threads/39391...ghlight=player använder jag en del så den vill jag ska gå att köra i varje fall på 8000 och 7020 boxarna.
    i övrigt använder jag ci+ modul till CD, planerar möjligen att byta till viasat om det går att få igång deras ci+ modul. Oscam kopierar jag in och confar manuellt via ssh/ftp (dvs hämtar inte via bluepanel eller motsv) så det behöver inte finnas nån softcam i imagen. Vill egentligen köra en image med så lite auto-hämta funktioner som möjligt, jag drar in ipk filer manuellt för det jag vill ha.
    Epg ska dock fungera utan en massa pillande.

    Några tips?

  2. #2
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    Enligt mig openvix och pure2 är bästa image.
    Openpli är också bra image lätt att hantera.
    VU+SOLO 4K
    KÖR BÄSTA IPTV

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    526
    Tackad
    37 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Ibrahim Visa inlägg
    Enligt mig openvix och pure2 är bästa image.
    Openpli är också bra image lätt att hantera.
    Funkar enigmaplugin-extension-iptvplayer under openpli? finns det openpli till dm7020v2 boxen samt dm800hc boxen?

  4. #4
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    Ja,det finns openpli om man letar.....iptvplayer funkar också....om det inte finns under plugins man kan installera manuell.
    VU+SOLO 4K
    KÖR BÄSTA IPTV

Liknande ämnen

  1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2016-07-09, 23:37
  2. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-10-02, 12:35
  3. DM800HD se image Rekommendationer och tips
    Av skaanlj i forum Dreambox
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2012-08-30, 12:21
  4. Tips på Image till en 500C
    Av kermith i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-01-27, 00:51
  5. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-08-24, 21:27

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss