Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: köpt mag 322. Avskyr upplägget

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2011
    Inlägg
    121
    Tackad
    1 gånger

    köpt mag 322. Avskyr upplägget

    Hade en enigma2 box för iptv men upplevde vissa problem. Så läste om mag-boxar. Fick hjälp av leverantören att komma igång igår och kanalerna i sig funkar bättre MEN jag gillar verkligen inte menyerna / funktionerna jämfört med openpli tex. Finns det något sätt att ändra detta? försökt läsa om ändra firmware/image. Inställningarna i boxen ä ju ett skämt. väldigt simpla val.

    1. Epgn verkar bara visas om man är på den specifika kanalen? jag vill ju se kanallistan och se miniatyr info om alla helt synligt.

    2. Att snabbt gå igenom kanallistan, detta var förut enkelt med att trycka vänster eller höger så hoppar den ju >10 kanaler (på openpli). Nu verkar man måsta trycka upp å ner, gå 1steg i taget. Vilket är sjukt drygt.

    Valde medvetet 322 för att slippa nyaste med android. Kanske ett misstag?

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2012
    Inlägg
    317
    Tackad
    4 gånger
    vad jag vet så går det inte att ändra skiten exakt samma sak med TVIP, känns som det är ett föråldra system dom använder sig av i ipboxarna :P sjukt dåliga fjärrkontroller med. tips är att köra appen då kan man ialllafall snabbzappa som på dm modellerna

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    89
    Tackad
    2 gånger
    Kör iptv på min Vu+ med openpli funkar grymt bra. Köpte en mag410 på rean för att testa. Kör dock inte med portal utan använder mig av perfect player. Det funkar ok. Fjärrkontrollen är som sagt skit. EPG och kanalerna funkar bra. Ett stort nedköp från min Vu+ men som andra box i källaren är den helt ok.
    Vu+ uno 4k se, Octagon sf8008 4K.

  4. #4
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    Nu funkar iptv mycket bra med enigma2 båda undertexter och EPG.
    Spelar ingen roll vilken image man använder förutom newnigma.
    VU+SOLO 4K
    KÖR BÄSTA IPTV

  5. #5
    Färsking
    Reg.datum
    Aug 2010
    Inlägg
    26
    Tackad
    2 gånger
    Jag har försökt att få igång EPG med iptv men ingen lycka .Har provat med en 500hd med openpli utan fram gång
    .Har provat det mesta olika varianter med EPG till iptv .Hur har ni lyckas få igång det ?

    MVH Stollen

  6. #6
    Färsking Grodmans avatar
    Reg.datum
    Apr 2015
    Inlägg
    18
    Tackad
    1 gånger
    Jag kör IPTV på vu+ med Black Hole(3.0.3) och jag lyckas inte få till varken EPG eller picons.
    Återkom gärna med tips på hur man får ordning på detta.

Liknande ämnen

  1. Köpt Sunray4 3 in 1 sim A8P
    Av shamrock i forum Övriga mottagare
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2014-05-12, 19:26
  2. Vad är de för dreambox jag har köpt?
    Av Snouser i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-07-30, 23:20
  3. Har ni köpt wii?
    Av Jojje_115 i forum Nintendo
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-06-24, 15:00
  4. Wii - program köpt i USA
    Av aoswede i forum Nintendo
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-11-08, 23:31

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss