Jag hittade den! Tack!
Jag kör fortfarande RC-varianten, efterom Stable av någon anledning inte låter mig avkoda kanaler på 27,5w, Litet märkligt....
---
Laddade ner men sedan hittar jag inte OpenMultiboot någonstans i menyerna. Märkligt!
Jag hittade den! Tack!
Jag kör fortfarande RC-varianten, efterom Stable av någon anledning inte låter mig avkoda kanaler på 27,5w, Litet märkligt....
---
Laddade ner men sedan hittar jag inte OpenMultiboot någonstans i menyerna. Märkligt!
Senast redigerad av Stickan den 2019-01-20 klockan 08:41.
Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!
Jag laddade ner OpenMultiboot. Men när jag sedan går in på Plugins så finns den inte där.Laddade ner igen, och upptäckte att jag fick felmeddelande *opkg_download_failed etc
Så jag låter det vara tillsvidare. Kör min 7.0 RC-version efterom Stable av någon anledning inte låter mig avkoda kanaler på 27,5w.
Du borde inte behöva ladda ner den. När jag installerade OpenPLi 7 RC så fanns den med som default bland Plugins. Likaså när jag idag provade att installera den stabila versionen av OpenPLi 7 så finns OpenMultiboot förinstallerat bland Plugins.
Jag har nu installerat ganska många olika images på min box och jag tror att OpenMultiboot funnits med bland de förinstallerade Plugins i samtliga. Så den borde finnas tillgänglig direkt efter installation oavsett image. Detta gäller i alla fall på min Duo2, vet ej hur det är på andra boxar.
Jag har nu elva olika images installerade på min box. Ganska kul!
Och ännu har jag bara använt 20% av min 16GB USB-sticka. Så det finns gott om plats att installera några till!
Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!
OK, jag skall jobba vidare på deta vid tillfälle. Kan ju lägga in stable och sedan köra min RC-variant under OpenMultiboot.
1x Vu+duo 4K SE 2xS2 2xT2 4TB HDD OpenPli 8.0
1x Vu+ duo2 4xS2 2TB HDD OpenPLi 7.2
1x DM8000HD 2xS2 1xT 1xTriple S2/C/T2, DVD, 3TB HDD, RGB-Display, OpenPLi 8.0
2x DM800SE, OpenPLi 4.0
1x DM500HD, OpenPLi 4.0
1x Vu+Zero, OpenPLi 7.2
Hmmmm.
Jag har testat installera på min Solo4K samt Solo2 med OpenPLI 7.0 RC, men ingen av de boxarna fixar installationen. Får massor med fel på saknade paket.
VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
Linux rules!
VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero