Sidan 4 av 4 FörstaFörsta ... 234
Resultat 31 till 36 av 36

Ämne: Lämplig image till VU+ Duo2 för comhem

  1. #31
    Färsking
    Reg.datum
    Jan 2019
    Inlägg
    17
    Tackad
    1 gånger
    Lite osäker, jag drog in EPG Refresh för att inte ha så tomt i EPG:n, men jag tror att jag hade seghetsproblemet redan innan den installerades.

    Nu tänkte jag att jag kunde kolla efter uppdateringar. Gick via plugins, vidare till uppdateringar för mjukvara eller dylikt. Valde detta och den laddade ner en stund och frågade sedan om den skulle uppdatera och starta om, vilket jag accepterade. Efter omstart hittar den inga kanaler, så nu har jag nya problem.

  2. #32
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Inlägg
    1 682
    Tackad
    90 gånger
    Flasha om, du har förmodligen laddar ner något eller gjort något annat olämpligt.
    Svårt och säga vad.

    Gigablue UHD Quad 4K
    VU+ Solo2.
    Openpli 8.1
    Oscam, Oscam-emu
    parabol 90 med motor
    parabol 75 fast

  3. #33
    Färsking
    Reg.datum
    Jan 2019
    Inlägg
    17
    Tackad
    1 gånger
    Ok, det kanske inte var via plugins jag valde uppdatera, men i vilket fall verkar den ha lyckats med uppdateringen, men i samma veva tappat bort alla kanaler.

    Gör jag kanalsökning hittar den dem igen, men visar ändå ingen bild. Ska testa omstart nu igen, så får vi se om det åter går att titta på TV.

    Ska det vara så här? Att man uppdaterar mjukvaran och så fungerar absolut ingenting? Är det normalt? Inte meningen att ha en arg ton alls, jag bara undrar. Jag är van att vissa saker trasslar eller tar tid när jag kör Windows, men inte med Linux. Där brukar allt gå smidigt och lätt.

  4. #34
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Inlägg
    1 682
    Tackad
    90 gånger
    Nej det ät inte så, du har gjort något misstag som man lätt gör med en linux låda om man är ovan.

    Gigablue UHD Quad 4K
    VU+ Solo2.
    Openpli 8.1
    Oscam, Oscam-emu
    parabol 90 med motor
    parabol 75 fast

  5. #35
    Färsking
    Reg.datum
    Jan 2019
    Inlägg
    17
    Tackad
    1 gånger
    Behövde inte göra omstart. Efter kanalsökning och klick på EPG-knappen (som jag ställt in på att öppna den "riktiga" EPG:n) så stod den på SVT1HD, med inga program listade på någon kanal. Bläddra ner och upp fungerade inte. Men om jag gick ut ur EPG:n och tryckte på "byt kanal uppåt" så hoppade bilden igång. Därefter fungerade även EPG:n normalt.

    Det verkar även (åtminstone initialt) som om detta har löst seghetsproblemet. Jag lär återkomma för jag har inte mycket hopp om att fixen är permanent. Ursäkta att jag låter som en sur gammal gubbe...

  6. #36
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av ElectroMagic Visa inlägg
    Kunde jag komma åt en terminal via SSH t.ex. så kunde jag köra "ps aux" eller "top" och kolla vad som körs och hur mycket CPU-tid det använder. Har bara inte testat det. Någon som enkelt kan beskriva hur man gör?
    Installera PuTTY på din PC. https://www.chiark.greenend.org.uk/~...ty/latest.html
    Kör ssh eller telnet till din box IP-adress. Logga in med root och blankt lösenord.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


Liknande ämnen

  1. Lämplig image
    Av Pavel i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2016-10-08, 21:48
  2. Image för vu+duo2
    Av tjabba i forum Vu+
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-01-03, 22:59
  3. [LÖST] Image till Vu+duo2
    Av golfbotte i forum Vu+
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-11-29, 22:42
  4. Image till DM600c för comhem
    Av zyx_11 i forum Com Hem
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-12-29, 00:10
  5. lämplig programvara till ftp server
    Av Johan i forum Övrigt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-02-08, 15:54

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss